
Njemački Ubisoft Mainz otkrio je sljedeće poglavlje u dugovječnom serijalu strateških city-builder igara: Anno 117: Pax Romana. Ovaj put ulazimo u 117. godinu nove ere, razdoblje poznato kao vrijeme mira i prosperiteta u kojem je Carstvo bilo na svom vrhuncu.
Za razliku od industrijske revolucije u Anno 1800, gdje su gradovi rasli u oblacima dima tvornica, željezničkim prugama i kolonijalnim trgovačkim rutama, Anno 117 fokus stavlja na drugačiji oblik napretka: rimsko širenje kulture, religije i moći. Igrač preuzima ulogu rimskog guvernera i može birati između dvije početne provincije – Latiuma, srca Rimskog Carstva, ili dalekog Albiona, gdje je izazov zadržati ravnotežu između rimske asimilacije i lokalnih keltskih tradicija. Upravo ta dualnost – graditi „romanizirani” svijet ili očuvati raznolikost – čini ovu igru posebnom i tematski bogatijom od prijašnjih nastavaka. Time ova dilema otvara potpuno nove mogućnosti u gameplayu.
U ovome nastavku unosi se niz mehaničkih noviteta. Primjerice, dijagonalna gradnja, zbog čega se možete odmaknuti od ulica kreiranih pod pravim kutom te sada graditi i pod kutom od 45 stupnjeva, što otvara prostor za kreativnije gradove. Da je bar ova mogućnost postojala u Anno 2070. Moji kamiončići za utovar robe s farmi i rudnika bili bi zahvalni. 🙂 Zgrade sada imaju lokalnog utjecaja – farme, radionice i industrijske građevine direktno utječu na okolinu – bonus ili minus ovisi o vašem planiranju. Ovo me donekle podsjeća na dobri, stari Caesar III, gdje ste morali paziti da ne izgradite stambene objekte blizu nekakvih radionica, jer se to negativno odrazilo na poželjnost stanovanja u tom kvartu i sl. Preko religije i kulture oblikovat ćete stabilnost i identitet provincije. Kada se govori o borbama, vraćaju se kopneni i pomorski sukobi, ali s fokusom na balans. To znači da rat neće biti dominantan u odnosu na izgradnju grada. Valja napomenuti da će i modding biti dostupan od prvog dana izlaska igre, što vjerujem da će razveseliti mnoge ljubitelje serijala.
Razlike između Anno 117 i Anno 1800
Uspjeh Anno 1800 pokazao je koliko igrači vole povratak u povijesne ere. Industrijska revolucija, složene trgovačke mreže i klasni sustavi bili su temelj jednog od najboljih nastavaka u serijalu. Ali, njegova kompleksnost znala je odbiti nove igrače. Anno 117: Pax Romana cilja drugačije – iako zadržava dubinu, otvara vrata
novim igračima. Povijesna tema Rimskog Carstva intuitivnija je i privlačnija široj publici, a uvodne provincije (Latium i Albion) osmišljene su kao pristupačan, ali strateški bogat start. Dok je Anno 1800 slavio industrijski rast, Pax Romana istražuje kulturnu integraciju i vladanje provincijama.
Kreativni direktor igre poručuje:
“Anno 1800 bio je priča o industriji i rastu, dok Anno 117 govori o identitetu i kulturi. To su dvije potpuno različite paradigme, ali obje su jednako Anno.”
Prvi dojmovi kritičara i igrača kažu da Ubisoft Mainz balansira između starog i novog: dovoljno dubine da veterani budu zadovoljni, a dovoljno pristupačnosti da privuče nove fanove. Ako sve krene po planu, Anno 117: Pax Romana mogao bi postati jedan od najvažnijih strateških naslova desetljeća.
Rimsko Carstvo ponovno živi – ovog puta na našem gaming ekranu.
Kako su rekli developeri na Anno Unionu:
“Htjeli smo igračima dati priliku da istraže dvije različite strane Carstva – poznati, urbani Rim i udaljene, divlje krajeve. To je temelj za raznovrsnost u gameplayu i priči.”
Od 2. do 16. rujna 2025. dostupna je besplatna demo verzija na PC-u (Ubisoft Connect, Steam i Epic Games Store). Demo nudi sandbox iskustvo s dvije populacijske razine, ali bez borbi i multiplayera. Ipak, pripremite prostor – igra zauzima više od 90 GB! Demo traje samo sat vremena po save-u, zato pripazite kako ćete iskoristiti vrijeme gameplaya.
Izlazak cijele verzije planiran je za 13. studenoga 2025. za Windows, PlayStation 5, Xbox Series X i Series S.
