Zamislite scenu: Ubisoft izbaci fenomenalni Prince of Persia: The Lost Crown, kritičari padaju u nesvijest od sreće, fanovi aplaudiraju, a igračima se vraća vjera u franšizu. I taman kad se prašina još nije ni slegla – hop! – evo i The Rogue Prince of Persia (RPoP). Nitko ga nije tražio, nitko ga nije sanjao, ali iskreno, svi smo potajno sretni što je tu.
Iza ovog malog eksperimenta stoji Evil Empire – da, isti oni što su nam servirali legendarni Dead Cells. To znaci da je kvaliteta zagarantirana.
Naravno, ne smijemo zaboraviti i onaj misteriozni reboot serijala najavljen još 2020. – koji navodno stiže 2026. Ako ćemo iskreno, to zvuči više kao urbani mit nego realan datum izlaska. Nakon što su remakeali sam remake jer fanovi nisu bili zadovoljni trailerom (točnije grafikom), ostaje vidjet da li je 2026. stvarna godina izlaska ili se netko u Ubisoftu igra sa vremenom.
The Lost Crown je prošle godine pokazao da princ još uvijek ima stila, kritike su bile vrlo pozitivne, ali Ubisoftov računovodstveni odjel je plakao jer je prodaja podbacila. Rezultat? Tim je otpušten, iako je službena brojka igrača koji su je zaigrali prešla 2 milijuna u Svibnju 2025.
I tu uskače RPoP, novi pokušaj da se stara iskra zapali svježim idejama. Iako ga nitko nije naručio, ova mješavina roguelike avanture i prinčevog šarma djeluje kao neplanirano iznenađenje koje zapravo ima smisla. Je li Evil Empire uspio probuditi našu uspavanu strast za princem saznajte u nastavku.

Hmm gdje sam već vidio ovaj mač…
Parkour na perzijski način – kad zidovi postanu najbolji prijatelji
Prince of Persia je oduvijek imao taj talent da u svijet gaminga ubaci nešto što nitko prije nije ni pomislio. Davne ‘89., prvi PoP nas je naučio što je rotoscope animacija i odjednom su likovi prestali hodati kao da imaju metlu u… pa znate već gdje. Par godina kasnije, Sands of Time je na PS2 pokazao da zidovi nisu samo za gledanje, nego i za trčanje. Wall run? Čista revolucija.
I sad, desetljećima kasnije, princ opet vadi trik iz rukava. Rogue Prince of Persia donosi kretanje toliko glatko i fluidno da se i sam Ezio Auditore vjerojatno negdje okreće u grobu (ili barem u Animusu). Ovdje je svaka površina, pozadinska, prednja, dijagonalna, zapravo tvoj novi poligon za akrobacije. Zid nije prepreka, nego pozivnica.
Ako vam to nije dosta tu su i vremenski pogođeni skokovi koji ti pune specijalni metar. Kad ga napuniš, princ se pretvara u parkour raketu s bonus brzinom. Ako nastaviš plesati po zidovima u pravom ritmu, taj flow ne staje. Rezultat? Trčiš, skačeš, kotrljaš se i ni sam ne znaš zašto više ne istražuješ level, nego samo juriš ravno naprijed.
Kombinacija precizne kontrole i ludog tempa stvara osjećaj da nisi samo igrač – ti si parkour umjetnik na perzijskim steroidima. Iskreno, ovo je prvi roguelike u kojem ne želiš stajati, lootati ili istraživati nego samo trčati dalje i dalje, dok se zidovi pretvaraju u tvoje najvjernije saveznike.

Ovako zamišljam kad mi djed priča kako je išao u školu
Gameplay loop – poznato, ali s perzijskim začinom
Ako ste igrali ijedan roguelike u zadnjih pet godina, znate što vas čeka: leveli, bossovi i stalno umiranje. Rogue Prince of Persia ovdje ne izmišlja toplu vodu, ali barem dodaje malo šafrana. Kroz devet levela gdje je svaki treći boss fight nikako nismo na tragu ičeg revolucionarnog. Ali onda igra ubaci foru: kako napredujete u priči, otvarate nove biome za svaki level, tako ćete s vremenom morat odlučivat koji biome želite posjetit sljedeći, jer je svaki sa svojim questovima, koji otkrivaju nove detalje radnje. Pametan trik da se igraču da razlog da se vrati starim levelima, i da ih zapravo poželi opet proći.
I tu dolazimo do razočaranja: nema skrivenih soba. Da, Ubisoft nam je ukrao jednu od najdražih igračkih perverzija, pronalazak skrivenih kutaka. Minus za atmosferu, plus za direktnost.
Na putu ćete sresti i pola prinčeve obitelji i podanike, sve vezane, zatočene i u potrebi da ih spasite. Kad ih dovedete u hub (oazu), zauzvrat vam daju razna pojačanja. Dakle, standardni roguelike ritual: umri, ojačaj, pokušaj opet. Naoružajte se dodatnim skillpointovima, birajte sinergije, slažite buildove i naravno, otključavajte kostime jer ništa ne motivira kao nova odjeća, a broj nije malen, čak 35!

Berude Sandstorm, rođak od Darude Sandstorm
Prinčev arsenal – oružje, alati i 70 medaljona za punu ladicu
U ovoj verziji princ je očito pretjerao u shoppingu. U rukama može držati 23 različite vrste oružja, svako sa svojim uvjetom za critical strike i brzinom udaranja. Ako vam to nije dosta, tu je i 11 toolova s različitim moćima, a šlag na torti su -70 medaljona. Naravno, nisu svi odmah dostupni, jer tko bi vam dao sve na početku? Morate ih zaraditi tokom istraživanja, a ima 10 različitih “bundleova” za otključat. Ne brinite, nije princ cicija tako da su u svakom bundleu 3-4 nova medaljona.

Grafika je stvarno oku ugodna
Muzika – turska sapunica na elektronski način
Glazbeni dio je pravo iznenađenje. Elektronski beatovi pomiješani s tradicionalnim perzijskim zvukovima stvaraju energiju koja savršeno prati tempo igre. Istina, tu i tamo ćete pomisliti da ste upali u tursku sapunicu umjesto u akcijsku avanturu, ali srećom, to nikako ne kvari dojam. Dapače, nekako sve to super funkcionira.

Gdje princ uopće drži plamteće bodeže? Ili se zapale kasnije?
Priča – koja priča?
Ako očekujete epsku naraciju bolje da odmah preskočite. Priča je praktički nepostojeća: Huni su vas porazili, a vi želite vratiti vrijeme i ispraviti nepravdu. To je to. Kratko, jasno, gotovo pa simpatično.
Zaključak – perzijski desert nakon glavnog jela
The Rogue Prince of Persia nije Dead Cells. Može se završiti relativno brzo i nema toliku dubinu. Ali znate što? To uopće ne znači da ga trebate ignorirati. Ovo je savršen “palate cleanser” između većih gaming maratona – lagan, ali začinjen taman koliko treba. Fluidno kretanje, dinamična borba i doza istraživanja osigurat će da se zabavite.
Princ se vratio, možda ne u svojoj najjačoj formi, ali s dovoljno stila da nas opet podsjeti zašto ga volimo. Ostaje nam čekat tu ne baš toliko daleku 2026. u nadi da će se princ vratit u još većem stilu i ponovno zaraditi svoje mjesto među velikanima igara!
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač Ubisoft
