
Ovogodišnji Tokyo Game Show 2025 bio je sve što sam očekivao – i još mnogo više. Imao sam priliku biti na samom otvorenju, i iskreno, riječ fenomenalno jedva opisuje doživljaj. Već od prvih trenutaka bilo je jasno da će ovo biti jedan od najvećih i najimpresivnijih TGS-ova do sada.
Još prije ulaska u dvorane atmosfera je bila nabrijana – redovi su se protezali stotinama metara, a tisuće zaljubljenika u videoigre s nestrpljenjem su čekale da zakorače unutra. Kad sam napokon ušao, dočekao me pravi spektakl: osam velikih hala pretvorenih u tehnološki raj, s više od 4.000 štandova i čak 772 izlagača iz cijelog svijeta (od čega 473 japanskih i 299 inozemnih). Već taj podatak govori dovoljno – industrija nikad nije bila življa ni raznovrsnija.
Najveće iznenađenje za mene bio je nevjerojatan broj razvojnih studija koji su ove godine sudjelovali. Uz velika imena poput Sonyja, Capcoma, Bandai Namcoa i Square Enixa, svoje projekte predstavili su i brojni manji, nezavisni timovi koji su pokazali da gaming scena vrvi svježim idejama i kreativnošću. Upravo ta raznolikost dala je sajmu poseban šarm: u jednom kutku mogli ste isprobati retro platformere inspirirane devedesetima, a već nekoliko metara dalje – potpuno nove VR i AI projekte koji redefiniraju pojam interaktivnosti.
Fokus sajma ove je godine jasno bio na tehnologijama nove generacije. Cloud gaming, proširena stvarnost i umjetna inteligencija dominirali su prezentacijama, a dobar dio demo verzija pokazao je koliko je industrija napredovala u samo nekoliko godina. Neki naslovi toliko su dobro optimizirani za nove konzole i PC hardver da su djelovali kao korak naprijed prema potpuno novom načinu igranja.
Square Enix je briljirao s naslovima kao što su Dragon Quest I & II HD-2D Remake i Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles, dok je Capcom oduševio s nizom novih projekata uključujući Monster Hunter Wilds, Resident Evil: Requiem i Onimusha: Way of the Sword. Poseban je doživljaj bio i posjetiti “photo spotove” i meet & greet događaje gdje su posjetitelji mogli upoznati likove iz svojih omiljenih franšiza i ponijeti kući ekskluzivne suvenire. Uz velike izdavače, oduševili su i indie developeri. Neki od najzanimljivijih projekata dolazili su upravo s njihovih manjih, ali iznimno kreativnih štandova.
Atmosfera unutar sajma bila je zarazna. Tisuće posjetitelja iz cijelog svijeta, dugi redovi za isprobavanje novih igara i stalni žamor publike stvarali su dojam da si u samom srcu globalne gaming zajednice. Čak i kada sam morao čekati 20 ili 25 minuta da isprobam određenu igru, svaka sekunda vrijedilo je truda – demo prezentacije bile su nevjerojatno. Na određene igre redovi čekanja bili su vremenski dulji i od 90 minuta, što puno govori o broju i zainteresiranosti posjetitelja.
Osim igara, TGS 2025 bio je i mjesto na kojem su se vodili važni razgovori o budućnosti industrije. Održano je više od 30 prezentacija i panela, uključujući Japan Game Awards i brojne tehnološke showcaseove koji su otkrili kamo gaming ide u narednim godinama.
Jedan od osobnih vrhunaca bio je što sam imao priliku testirati tri još neobjavljene igre studija Red Dunes Games, kao i zaigrati dugo očekivani Nioh 3. Dojmovi su snažni, ali o njima ću detaljno pisati u posebnim recenzijama koje stižu uskoro.
Kada sve zbrojim, Tokyo Game Show 2025 bio je daleko više od običnog sajma. Bio je to pravi festival ideja, kreativnosti i tehnološke čarolije. Redovi na ulazu, ogromne hale, tisuće štandova i stotine izlagača samo su fizički pokazatelj veličine događaja – ali prava vrijednost TGS-a je u onome što ostavlja iza sebe: osjećaj da gaming nikad nije bio uzbudljiviji, inovativniji i bliži budućnosti nego sada.
TGS 2025 još jednom je potvrdio svoj status jednog od najvažnijih događaja u svijetu videoigara – ne zaboravlja se lako, a fascinacija veličinom i doživljajem ostat će mi dugo u sjećanju. Budućnost gaminga nikad nije izgledala ovako spektakularno.