
Sony je uklonio 60fps mod za Bloodborne koristeći DMCA prijavu, čime je još jednom razočarao igrače koji već godinama čekaju službenu nadogradnju za ovaj FromSoftware klasik. Ovu informaciju prvi je objavio Eurogamer, a modder i dataminer Lance McDonald potvrdio je na Bluesky platformi da je bio prisiljen ukloniti mod s interneta.
“21. veljače 2021. stvorio sam i objavio zakrpu koja omogućuje da Bloodborne radi u 60 sličica po sekundi,” napisao je McDonald. “Danas sam primio DMCA prijavu u ime Sony Interactive Entertainmenta kojom se traži da uklonim poveznice na mod, što sam sada i učinio.”
McDonaldova zakrpa uklanjala je ograničenje od 30fps-a, što je omogućavalo bolju izvedbu na PS4 Pro konzoli u Boost Modeu, gdje je igra mogla raditi na 720p 60fps. Mod je bio dostupan od 2021. godine, no Sony nikada nije objavio službenu PS5 verziju igre, zbog čega su mnogi igrači posegnuli za neslužbenim rješenjima.
DMCA i borba protiv modding zajednice
Sonyjev potez ponovno pokreće raspravu o pravima korisnika na modifikaciju kupljenog softvera. McDonald je svoj rad smatrao dokazom koncepta, a njegova zakrpa kasnije je postala ključna za ShadPS4 emulator, koji omogućuje pokretanje Bloodbornea na PC-u u 1080p i 60fps-u s jakim hardverom.
S obzirom na to da Nintendo već godinama koristi DMCA kao alat protiv modding scene, mnogi su razočarani što i Sony slijedi isti put. Ovo je tim nelogičnije jer Bloodborne ostaje zaključan na starom hardveru, dok bi službena PS5 verzija ili PC port generirali ogroman interes, osobito nakon uspjeha Elden Ringa.
Što dalje za Bloodborne?
Dok neki optimisti vjeruju da Sonyjeva reakcija znači da Bloodborne konačno dobiva pažnju, pesimističniji dio fanova smatra da nas čeka nepoželjna Demon’s Souls-stilska prerada koja bi mogla promijeniti originalnu estetiku igre. U međuvremenu, igrači ostaju bez rješenja osim da čuvaju stare PS4 konzole ili se oslanjaju na neslužbene emulatore.