Six Days in Fallujah je igra koju sam imao priliku isprobati u early access fazi, a koju razvija Highwire Games, dok je izdavač Victura. Već sam ulazak u izbornik obećava puno – proceduralno generirane misije, suradnja s drugim igračima i realističan prikaz jedne od najpoznatijih vojnih operacija modernog doba. Ipak, kao igra u razvoju, ima i svojih mana, što ću pokušati detaljnije objasniti.
Trenutno su u igri dostupne samo dvije glavne misije kampanje, dok je najavljeno ukupno 12 do punog izlaska. Kampanja je poprilično jednostavna – ciljevi se svode na eliminaciju neprijatelja, deaktivaciju eksplozivnih naprava i prelazak s točke A do točke B. Misije su zanimljive, ali moram priznati da sam kroz obje prošao bez većih problema. Nisam niti jednom izgubio život, iako sam očekivao veću težinu i realizam. Sustav ranjavanja je standardan – ekran postaje crven, a igra omogućuje korištenje prve pomoći ili pomoć suigrača da se oporavite.
Osim kampanje, igra nudi proceduralno generirane mape koje donose veći izazov. Svaki put kad započnete novu partiju, neprijatelji i zgrade su drugačije raspoređeni, što igru čini zanimljivijom, ali i zahtjevnijom. U tim situacijama sam često gubio život jer nisam imao strpljenja za precizno taktiziranje. Možda je to posljedica igranja naslova poput Call of Duty-a i Battlefielda, gdje je tempo znatno brži, ali ovdje je fokus na sporijem, timskom pristupu.
Najveći adut igre je upravo kooperativni mod. Igranje s prijateljima ili putem matchmakinga gdje vas igra spoji s nepoznatim igračima donosi potpuno novu dimenziju. Komunikacija putem glasovnog chata sa nepoznatom ekipom na engleskom jeziku je bila iznenađujuće zabavna i osjećaj zajedništva doprinosi iskustvu. Ipak, nedostatak dodatnih sadržaja, poput levelanja likova, otključavanja opreme i slično, mogao bi ograničiti dugoročnu privlačnost igre.
Grafika je, recimo, solidna. Podsjeća na naslove iz 2018-2019. godine, ali ne impresionira. Atmosfera urbanog ratovanja je prikazana vjerodostojno, no nije na razini koju su postavili Battlefield 1 ili kampanje iz Call of Duty-a. Zvuk je, s druge strane, fantastičan – od radijske komunikacije do odjeka pucnjeva, audio dizajn je jedna od najupečatljivijih komponenti.
Tehnički gledano, naišao sam na nekoliko problema. Igra mi se srušila dva puta iz čista mira, a AI vojnici ponekad su djelovali malo nespretno, osobito u uskim prostorima ali sam tu i sam bio kriv jer nisam izdavao kvalitetne naredbe. Postoje i manji bugovi sa sjenama i animacijama, ali ništa što ne bi moglo biti ispravljeno do službenog izlaska igre koji se navodi krajem 2024 godine.
Sve u svemu, Six Days in Fallujah ima potencijal da postane vrlo ozbiljna taktička pucačina koja stavlja naglasak na realizam i suradnju. Iako trenutačno pati od nedostatka sadržaja i polirane prezentacije, jasno je da je ovo tek početak i da će igra imati što za ponuditi kada izađe u punoj verziji.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač Victura