
Prošlo je skoro 8 godina otkako sam prvi put zagazio u Hollow Knight, indie hit koji je zauvijek promijenio način na koji gledamo metroidvanije. Bila je to prva igra koju sam kupio na novom Switchu, od prve “prave” plaće, i ima posebno mjesto u mom srcu. Tmurna atmosfera, izazovna težina, tajnoviti svijet i emotivni soundtrack, sve je to Hollow Knight pretvorilo u klasik.

A onda, 2019., najava Silksonga: isprva zamišljen kao DLC, no ambicija Team Cherrya pretvorila ga je u samostalan naslov. Hype je rastao, šutnja je trajala, a fanovi su poludjeli; subreddit r/silksong postao je epicentar ludila, do mjere “žrtvovanja” četiri korisnika banovanjem da igra što prije izađe. Skovao se i termin te ludosti,“silksanity”. I evo, 2025.je, i igra je konačno vani, devastirajući Steam i eshop kojima se nije moglo pristupiti 2 sata po izlasku igre. Očekivanja? Da, ispunjena su, i to više nego dostojno.
Hornet preuzima pozornicu
U Silksongu preuzimamo ulogu Hornet, princeze, ratnice i čuvarice Hallownesta, koju smo upoznali kao rivala i saveznika u Hollow Knightu. Za razliku od tihe, introspektivne figure Knighta, Hornet je glasna, ekspresivna i agresivna, što se osjeti već u prvim minutama gameplaya. Kreće se poput balerine sa svojom iglom, brza i okretna. Njezin borbeni stil podsjeća na ples: visoki skokovi, dash i akrobatski dive napad stapaju se u fluidno kretanje uz osjećaj potpune kontrole pod prstima. Svaki pokret ima težinu, ali i eleganciju. Ukratko, Hornet je badass.

Na početku je, naravno, lišena svih svojih sposobnosti. Neću ih spoilati previše, spomenimo samo neke koje ćete brzo otključati. Hornet uz pomoć svile može baciti svoju iglu kao projektil, brzo dashati kroz različite biome te koristiti svoj plašt kao padobran i glider. Prolazak ovim svijetom djeluje fluidnije i ritmičnije, u odnosu na Knightovo metodično istraživanje. Kako napredujete kroz igru, morat ćete izvoditi sve kompleksnije akrobacije i vratolomije kako bi navigirali terenom.

Silksong uvodi novi sustav nadogradnji koji zamjenjuje Charmove iz originala, zvane Tools. Oni su kategorizirani po bojama: bijela i crvena oružja su za aktivno napadanje, poput noževa i bombi. Troše svilu ili zahtijevaju resurse za obnavljanje. Plava oruđa su pasivni boosteri za preživljavanje, koja djeluju u pozadini, a žuta su utility alati poput kompasa. Opremaju se kroz sustav Crestova. Crestovi su unaprijed definirani „loadouti“ koji određuju broj i boju slotova na raspolaganju i dodatne pasivne efekte. Odabir Cresta oblikuje Hornet kao klasu – od munjevite ubojice na daljinu do taktičkog tenka. Kombinacija Toolova i Crestova omogućuje znatno veću taktičku fleksibilnost u odnosu na original.
Pharloom, novo kraljevstvo
Priča void Hornet u Pharloom, misteriozno kraljevstvo puno religiozne, fanatične atmosfere. Uvodna špica prikazuje zatočenu Hornet od strane tajanstvenih sljedbenika Citadele. Ubrzo se oslobodi svojih zatočenika i kreće po odgovore, tko je želi i zašto? Na putu kroz različite biome Pharlooma susrećemo različite likove, sa svojim pričama, željama i ponudama. Narativ je tipično minimalistički i nenametljiv, često ispričan kroz opcionalne dijaloge i natuknice. S nekim NPCevima ćete često razgovarati više puta.

Moj fast-travel kompanjon i najbolji prijatelj, Bell Beast!
Novost je što Hornet nije šutljivi protagonist kao Knight, već aktivno vodi dijalog. Side questovi, „Wishes“, nisu samo klasične fetch misije, već unose dobar osjećaj progresije i nagrade, a često skrivaju i male slice-of-life priče koje dodatno obogaćuju svijet. Kroz te zadatke saznajemo više o svakodnevnim brigama, vjerovanjima i motivacijama Pharloomskih stanovnika, što cijelom svijetu daje širu emocionalnu dubinu i toplinu, unatoč tmurnoj atmosferi.
Pharloom je raznolik i živopisan svijet: od travnatih pećina, preko paklenih vulkanskih jama, sve do mehaničkih bioma i ukletih podzemnih jazbina u kojima šaptovi vladaju.Svaka zona odiše osobnošću, a atmosferi uvelike doprinosi još jedan briljantan soundtrack Christophera Larkina, čije skladbe precizno pogađaju atmosferu svakog bioma. Gdje god bili, imate dojam kao da ste tamo, s Hornet, tražeći put dalje.

Toliko stvarčica za kupiti, a ja – sirotinja.
U srcu Pharlooma nalazi se centralni hub, kamp buba hodočasnika koje, duboke predane svojoj vjeri, sanjaju o usponu na vrh Citadele, oko koje se vrti čitava igra. Taj narativni okvir daje cijelom svijetu osjećaj dublje mitologije. Pharloom djeluje kao mračnija jezivija verzija Hallownesta, upravo zbog tog mračnog religijskog fanatizma. Dok je Hollow Knight znao biti tih i tužan, Pharloom je više… uznemirujuć. Ispod površine šuška se o obredima, žrtvama, svetinjama, o silama koje nije pametno spominjati naglas.
Boss borbe i dizajn koji te ne pušta
Silksong je zahtjevan, ali fer… uglavnom. Čeka vas preko 40 boss borbi, sa svojim specifičnim mehanikama i obrascima koji traže učenje i prilagodbu. Ovdje soundtrack briljira i podiže taj adrenalin još više. Neprijatelji se ne šale, i mnogi već u ranom dijelu igre mogu napraviti dvostruku štetu u jednom udarcu. Kao i uvijek, bossovi koji me najviše plaše su ne gargantuozne beštije, već protivnici moje veličine. Save pointovi znaju nekada biti podosta udaljeni od bossa, pa moram trčati nazad do njega i preskakati horde neprijatelja kako bi me boss ponovo ubio za minutu, što zna frustrirati. Međutim, kako napredujete, igra se otvara: više alata je dostupno, skillovi prorade, a frustracija se pretvori u uzbuđenje. Ipak, U Team Cherryu su čuli kritike, dolazi patch koji ublažava dva rana bossa.

Hornet redovito vokalizira svoje želje, frustracije i agresiju.
Nova stvar su Rosaries – zrnca krunice koja služe kao glavna valuta u igri. Gubimo ih pri smrti, baš kao Geo u originalu. Srećom, tu su i Shell Shards, druga vrsta valute koja se ne gubi i koristi se za crafting i nadogradnje alata. Još jedna ključna promjena: kad umrete, više ne morate ganjati agresivni duh svoje prošlosti, dovoljno je pronaći i razbiti svilenu čahuru koji bas mirno čeka, i svi teško stečeni resursi su opet vaši. Brže, i definitivno manje frustrirajuće.

Bježi, bježi, bježiiiiiiii!!!!
Najveća čar Silksonga je u njegovom dizajnu koji te nikad ne pušta. Svaki kutak svijeta skriva nešto: tajni prolaz, novi NPC, sitnicu koja proširuje lore ili neočekivani boss fight. Uvijek postoji razlog za istraživanje još samo malo dalje. Želim čuti još jednu Larkinovu skladbu, otkriti još jedan čudnovati biom, upoznati još jednu bubu sa svojom uvrnutom pričom i, naravno – pokositi još jednog bossa. Taj osjećaj kad nakon niza neuspjeha konačno slomiš protivnika – to nije samo pobjeda, to je čista euforija.
Performanse na Switchevima
Na originalnom Switchu igra se uredno vrti u 60 fps-a i na OLEDu tamnija atmosfera blista. Switch 2 korisnici dobivaju besplatan upgrade: 4K i 60fps-a u docked modu i 1080p s 120fps-a u handheld modu. Također, u opcijama imate alternativu za velike ekrane, 120 fpsa sa 1440p. Hvala, Team Cherry, volimo opcije.
Vizualni identitet ostaje vjeran originalu. Cartoony stil Hollow knighta vraća se u bogatijem ruhu, s bogatijom, toplijom paletom boja, razigranijom od prijašnje tamnije atmosfere. Silksong je obavijen detaljima koji izgledaju kao da dišu i titraju: plamičci u pozadini, vjetar koji otpuhuje zrnca krunice, i sama animacija Hornet dok hoda, trči i skače. Svjetlosni efekti su složeniji, a teksture bogatije, te cijeli svijet izgleda taktilnije i poziva na istraživanje.

Ne brojim više koliko puta me ovaj boss ubio
Nintendo Switch je savršena platforma za ovakav tip igre. Idealna je za brze sesije u handheldu, a jednako dobro funkcionira i na velikom ekranu, kad se želite uvući dublje u Pharloom. Silksong je jedna od onih igara koje se prirodno uklope u svaki ritam života. Samo se oboružajte strpljenjem.
Team Cherry učinio je neočekivano, izbacivši igru van za 20€, u vremenu skupih AAA naslova, sezonskih propusnica i early accessa. Vjerujem da su svjesni da bi fanovi rado platili 40E, pa i 60E, ali nisu iskoristili hype. Umjesto toga, stavili su zajednicu i gaming ispred zarade, i pokazali da cijene svoje fanove.

Iskustvo koje me podsjetilo zašto volim indieje
Igrajući Silksong, osjećam se kao da je 2019.,i ponovo po prvi put igram Hollow Knighta. Od prvog koraka, skoka i zamaha iglom, osjećaj je poznat, a opet nov i drugačiji.
Silksong nije samo nastavak, nego odgovor. Odgovor na svaki post, svaku teoriju i meme, svaki “silksanity” ispad koji su fanovi imali. Team Cherry nije pokušao napraviti Hollow Knight 2, napravili su ga ponovno. S drugim ritmom, ali s istim poštovanjem prema igraču.
Za 20 eura? Iskreno, osjećam se kao da sam im dužan još toliko.