Moj stari mi je te divne 2004. godine kupio PS2 od svog frenda stričeka Krausa, PS2 koji je on kupio svojim kćerima u tridesetima koje su tada već imale djecu i nekim čudom nisu htjele igrati plejku. Stari mi je oduvijek bio lud za tehnologijom, kao i svaki FER-ovac i nabavljao mi čuda koja ekipa iz mog sela mogla samo sanjati, a makar mu je išlo na živce što trošim toliko vremena na igre, mislim da mu je drago da sam povukao na tu tehnološku stranu.
Ja sam sav sretan upalio konzolu i prva igra koju sam igrao bila je Silent Hill The Room. Moglo bi se reći da jedanaestogodišnji ja nisam bio baš previše oduševljen tom idejom, ali sam ubrzo nabavio nove igre koje su mi bile top, kao što su legendarni Sonyev Spiderman, World War Zero, naravno Vice City i kasnije San Andreas.
PS2 mi definitivino najdraža konzola i dan danas mi ponosno stoji u kolekciji, vjerojatno ju nikada neću ni baciti jer me uvijek posjeti na tatu koji je bio toliko sretan što mi ju je uspio nabaviti, iako je meni i dalje bio super Playstation 1 koji mi je nabavio par godina prije.
No što ju je učinilo tako popularnom? Zašto je dominirala tržištem? Kako je osvojila svijet? Ajmo saznat!
Početak jedne ere
Sony je lansirao PlayStation 2 u ožujku 2000. godine u Japanu, a ubrzo i na Zapadu. Očekivanja su bila ogromna jer je originalni PlayStation već bio globalni hit s preko 100 milijuna prodanih primjeraka. Ali PS2 je donio nešto što nijedna konzola do tada nije imala, DVD player.
To je bilo tada top high-tech rješenje, sjećam se kako sam sa sisterkom, koja je operna pjevaćica i oduvijek je bila luda za glazbom, gledao Chicago na plejci i nismo morali kupovati dvd player.
U to vrijeme DVD-ovi su bili nova tehnologija, ljudi su polako napuštali VHS i prelazili na DVD filmove. Samo jedan DVD player koštao je gotovo kao cijela konzola. Sony je to iskoristio i ponudio dvostruku vrijednost: kupite PS2 i dobijete i gaming konzolu i vrhunski DVD player. To je bila genijalna odluka koja je PS2 odmah učinila poželjnim, ne samo kod klinaca, nego i kod roditelja koji su htjeli novi način gledanja filmova.
PS2 nije bio samo konzola za igre, bio je centar zabave u dnevnom boravku. I upravo tu je Sony pogodio srž, PlayStation se transformirao iz “igračke” u ozbiljan uređaj koji je svatko mogao opravdati kupiti.
Tu foru prodajem ženi i dan danas.
Igre koje se pamte
Prava snaga PS2 nije bila samo u DVD playeru. Bila je u igrama. Ogromnoj, nevjerojatnoj, beskrajnoj biblioteci igara. Sony je osigurao podršku gotovo svakog većeg izdavača i developera, a zbog popularnosti i masovne prodaje, svi su htjeli razvijati igre za PS2.
Na toj konzoli mogli ste pronaći sve, od epskih RPG-ova, preko sportskih simulacija, pa do open world avantura i eksperimentalnih naslova. Final Fantasy X i XII, Kingdom Hearts, Persona 3 i 4, redefinirali su RPG žanr. Devil May Cry i God of War pokazali su kako akcijske igre mogu biti brutalne i spektakularne. Sportske igre poput Pro Evolution Soccera ili NBA Livea bile su apsolutni hit među ekipama koje su se nalazile poslije škole ili posla.
Naravno, najviše uspomena veže se uz Grand Theft Auto serijal. Vice City i San Andreas nisu bili samo igre, bili su kulturni fenomen. Prvi put smo mogli slobodno lutati gradom, slušati radio stanice, birati što ćemo raditi i stvarati svoje priče. Klinci iz 2000-ih zapamtili su kako je bilo voziti bicikl kao CJ s ekipom po Grove Streetu ili letjeti avionima iznad Los Santosa. To su bila iskustva koja su nas oblikovala.
Backward compatibility
Jedna od velikih prednosti PS2 bila je mogućnost da pokrene igre s PS1. Ljudi koji su imali prvu PlayStation konzolu nisu morali baciti svoje stare CD-e jer su ih mogli su igrati na novom uređaju. To je stvorilo osjećaj kontinuiteta i olakšalo prijelaz milijunima igrača.
Drugi važan moment bio je Sonyjev prvi pokušaj ulaska u online gaming. Iako je Xbox Live bio tehnički bolji i organiziraniji, PS2 je igračima pružio prve korake u multiplayeru preko interneta. Igrali smo SOCOM, Resident Evil Outbreak, Final Fantasy XI i druge igre koje su nas povezivale globalno. To je bila revolucija, iako pomalo nespretna, otvorila je put za ono što će kasnije postati standard.
Naravno, ja nisam tad imal net, ali sam halao u igraonicama i to je bio teški top.
Najprodavanija konzola svih vremena
Rezultat svih tih odluka bio je spektakularan. Do kraja životnog vijeka PS2 je prodao više od 155 milijuna primjeraka, što ga i danas čini najprodavanijom konzolom svih vremena. To je brojka koju ni PS4 ni Nintendo Switch još nisu uspjeli dosegnuti.
PS2 je bio drukčiji jer je prije svega bio nešto posebno. On je bio prvi gaming globalni fenomen. Generacije klinaca odrasle su na njemu, roditelji su ga koristili za gledanje filmova, a developeri su imali platformu na kojoj su mogli stvarati sve što su zamislili. To je bio ekosustav koji je spajao sve, i gamere i obične ljude.
Ako je PS1 otvorio vrata svijeta videoigara široj publici, PS2 ih je razvalio i dokazao da igre nisu samo hobi za geekove i djecu. Igre su postale globalni fenomen, oblikovale kulturu, inspirirale filmove i glazbu, a PlayStation je postao sinonim za zabavu.
PS2 nije bio samo konzola koja je dominirala tržištem, bio je konzola koja je promijenila svijet, a jednom klincu poput mene je promjenio svijet na bolje.
