CyberTaxi: Lunatic Nights stigao je u Early Access i već na prvu je jasno da se radi o naslovu koji je još u fazi oblikovanja. Ideja Hed Media Games da spoje kaotičnu vožnju, akcijske obračune i apsurdni humor vrlo je privlačna i nudi mnogo potencijala, no trenutna verzija pokazuje koliko je projekt još u ranoj fazi razvoja.

Na samom početku, prije nego zagrebemo u priču Prison Citya, igra nudi izbor između tri klase koje određuju stil igranja i vještine do kojih ćete doći tijekom vožnji. Radi se o zanimljivom pokušaju da se tradicionalni RPG elementi uklope u akcijsko taksi kaos.
Egocentric Renegade
Bivši vojnik s teškom prošlošću, fokusiran na oružje i borbena iskustva. Njegov glavni atribut je Combat Expert. Kao posebnu pogodnost dobiva katanu koja ima malu šansu da odmah eliminira neprijatelja. Daljnje vještine osiguravaju povećani kapacitet municije, dodatne nagrade za uništavanje neprijateljskih vozila i lakše otključavanje oružja. Renegade je idealan za igrače koji vole direktan pristup i uživaju kada sve oko njih eksplodira.
Dystopian Mechanic
Inženjer kojem su tehnologija i popravci auta u krvi. Njegov glavni atribut je Exploring Engineer. Kreće s francuskim ključem koji može popravljati taxi do 40% nakon svakog udarca. Kako napreduje, otključava vještine koje omogućuju bolju prilagodbu vozila, lakše otkrivanje skrivenih predmeta, duže trajanje energetskih napitaka i bonuse u radionicama. Ova klasa najviše odgovara igračima koji vole istraživati i strateški brinuti o dugoročnom
preživljavanju vozila.
Cynical Gambler
Prevarant i šarmer, naviknut živjeti od rizika i neizvjesnosti. Njegov glavni atribut je Try One’s Luck. Početna pogodnost mu je raketni bacač dobiven “u obiteljskoj ostavštini”. Ostale vještine donose element slučajnosti, poput mogućnosti da nakon svake vožnje dobijete nasumičan predmet, dodatni novac za određene akcije ili čak hakiranje bankomata za brzu zaradu. Ova klasa je očiti izbor za one koji vole kaos i nepredvidljivost, gdje nagrade mogu
biti velike, ali i potpuno beskorisne.

Priča se odvija u distopijskom i mračnom Prison Cityu. Glavni lik je taksist koji ima vrlo osoban motiv jer je upravo njegova sestra nepravedno optužena i zatvorena u gradski kompleks, a cilj je otkriti tragove i spasiti ju. Kako bi misija spašavanja bila moguća, mora upoznati Prison City iznutra, a to znači da prihvaća razne vožnje i misije koje one donose kako bi malo po malo otkrivao tajne. Tako nemamo samo transport od točke A do točke B
već u jednom trenu imamo borbu protiv bande u parku kako bi zaštitili klijenta, a u drugom putujemo kroz kanalizaciju kako bi pronašli klijentove ključeve, a usput nas napadaju zombiji. Uz sve ovo još imamo razne misije spašavanja, dostave lomljivih stvari te raznih istraživanja.

Ipak, najveći izazov u ovom trenutku u igri su performanse. Grafički stil nije pretjerano zahtjevan, ali optimizacija daje dojam da je igra nedovršena. Framerate često varira, učitavanja znaju potrajati, a pojedini elementi okoline pojave se tek u zadnji trenutak. Sve ovo otežava igrivost, no ujedno i podsjeća da je ovo izdanje prije svega prilika za testiranje i dorađivanje.

Kontrole su još jedan segment kojem je potrebna pažnja. Vožnja zasad ne djeluje dovoljno prirodno pa taksi ponekad izgleda nespretno i teško ga je precizno usmjeravati. Driftovi ne daju pravi osjećaj kontrole, a pucanje iz vozila zahtijeva dodatno poliranje kako bi bilo ugodno i intuitivno. Kada igrač izađe iz automobila problemi postaju izraženiji zbog ukočenih animacija i hitboxova koji ne reagiraju uvijek kako bi trebali.

Sustav progresije zasad je tek osnovni okvir. Koncept kombiniranja vožnje i RPG elemenata privlačan je, ali nagrade i nadogradnje ne ostavljaju osjećaj da značajno mijenjaju doživljaj igre. Oružja još nisu uravnotežena pa borba ne pruža dinamiku koju bi trebala. Sve zajedno ostavlja dojam početne faze koja će u budućnosti tražiti više slojeva i dublju razradu.

Humor je zamišljen kao zaštitni znak igre i u pojedinim trenucima uspije nasmijati. Ideje poput cigareta kao medicinskog kita ili energetskih pića kao izvora snage simpatične su, ali brzo postanu repetitivne. Potrebno je više raznolikosti kako bi se do kraja održao šarm i kako igra ne bi izgubila na svježini.

Bugovi su nažalost prisutni u gotovo svakoj sesiji igranja. Putnici se znaju iznenada teleportirati, neprijatelji ostanu zaglavljeni u zidovima, a vozilo reagira na posve neočekivane načine. Takvi trenuci mogu biti zabavni prvi put, ali kada se ponavljaju često postanu prepreka koja podsjeća da je pred developerima još puno posla.

CyberTaxi: Lunatic Nights treba promatrati prvenstveno kao rad u tijeku. Potencijal je vidljiv i jasno je da koncept ima temelje za nešto posebno, no trenutačno stanje još nije spremno pružiti iskustvo koje će privući širu publiku. Za igrače koji vole pratiti razvoj i biti dio procesa ovo može biti zanimljiv uvid, ali većini je ipak bolje pričekati iduće faze razvoja.

Zaključak:
Kako je riječ o Early Access verziji očekivano je da će u mjesecima koji dolaze uslijediti popravci, optimizacija i proširenje sadržaja. Vratit ćemo se igri nakon nekoliko nadogradnji i ponovno sagledati napredak koji će, nadamo se, približiti CyberTaxi onoj viziji koju su autori najavljivali.
Primjerak verzije igre za potrebe osvrta ustupio razvojni studio Hed Media Games
