Naš suradnik SirBaronSand odigrao je simpatični naslov imena Alchemist: The Potion Monger. U nastavku članka donosimo njegove dojmove.
Prvim pogledom na Steam stranicu igre pregledavajući samo kroz slike i čitajući opis očekivao sam još jedan prosječan “Stardew Valley, ali na novi način”, ali sam se ugodno iznenadio sa svim elementima igre.
Igra je prividno opuštena, ima jednostavan vizualni stil, osnovne mehanike borbe, ali vrlo napredne mehanike izrade napitaka i sustava koji su povezani s njima. Svijet nije velik, ali ima dovoljno sadržaja za jako zabavnu avanturu punu zapleta i misterija. Postoji značajan broj vještina, recepata i opreme za izradu napitaka koje možemo dobiti i svaki puta je uzbudljivo kada možemo proizvesti nešto novo, ili olakšati proizvodnju nečega što smo jedva mogli proizvesti do tada.
U startu biramo težinu igre, postoji samo izbor lagane i normalne težine, a onda biramo lika kojeg igramo. Svi likovi u ovom svijetu su humanoidne životinje te mi biramo jednu vrstu od mnogih. Izbor lika utječe na manje pasivne prednosti i nedostatke, ali također može jako utjecati na to koliko je lagana ili teška igra.
Iako je igra većinom jednostavna, na samom početku nas čeka interesantna krivulja učenja. Pri postavljanju naše nove kuće, davanja imena našem ljubimcu, shiba inu psu, počinjemo s izradom našeg prvog napitka. Igra nas odmah navodi na nekoliko različitih menija gdje učimo osnove alkemije: gledamo napitke, elemente i procese.
Slaganje napitka je jednostavno u konceptu, u loncu se smiju nalaziti samo elementi koji su potrebni za napitak koji želimo. Elementi se dijele na zemlju, zrak, vatru i vodu, te svaka kategorija ima 16 elemenata gdje neki imaju dodatne uvjete. Napitci mogu zahtijevati između jednog do četiri elementa, a sastojci na sebi imaju jedan do tri elementa, u rijetkim uvjetima više. Korištenjem raznih alata pomičemo elemente sastojaka, ali ih možemo obrađivati samo unutar pravila tih alata. Imamo samo nekoliko elemenata koje poznajemo na početku, a više ih otkrivamo tako da ih dajemo našem ljubimcu da ih identificira. Pas s kojim počinjemo može identificirati samo elemente zemlje, a kroz igru otkrivamo druge ljubimce koji nam pomažu identificirati ostale. Stavljanjem krivih elemenata u lonac može rezultirati neočekivanim napitkom za kojeg još nemamo recept, ali najčešće rezultira u maloj eksploziji i gubitkom svih komponenti u njemu. Kada stavimo sastojke koji čine neki napitak u lonac, igramo jednostavan minigame “crtanja” oblika koji izlaze u mjehurićima kako bi poboljšali kvalitetu napitka.
Kroz igru obavljamo razne questove, neke vezane uz glavnu priču i neke sporedne, a uz njih imamo listu vremenski limitiranih zahtjeva koja se dnevno mijenja. Također važni NPC-evi imaju liste paketa napitaka koje im možemo donijeti za razne nagrade. Nove napitke otkrivamo kroz questove, pakete od NPC-a, ili kupujemo u raznim trgovinama, a ponekad ih nađemo na specifičnim mjestima, ili skrivene u kutijama. Uz sve navedeno možemo učiti razne skillove koje možemo kupiti, dobiti kao nagradu, ili pronaći. Skillovi utječu na razne aspekte i mehanike igre od brzine kretanja do zarade od napitaka (i možda neke tajne mehanike). Svi skillovi zahtijevaju da ispunimo neki uvjet da se aktiviraju i uvjeti su često povezani s time što će skill unaprijediti.
Igra ima ugodnu atmosferu većinu vremena, ali konstantno ima neprijatelja koji su na putu i smetaju, na normalnoj težini borba nije veliki problem i jako je jednostavna, možemo udarati ili blokirati udarce, tako da se većina borbe svodi na kretanje unatrag i mahanja oružjem. Svi ostali elementi su povezani s našom uporabom napitaka i posjedovanjem vještina.
Skoro svi problemi u igri se mogu riješiti uz pravi napitak, neke stvari naravno mogu se samo uz specifičan napitak riješiti. Iako posjedujemo oružje i imamo dostupno nekoliko opcija s kojima možemo rješavati problem, većinu zadataka, skrivenih nagrada i ostaloga se najlakše riješi s napitkom. Imaju razni efekti koji značajno mijenjaju naše sposobnosti, ali i efekti koji nas lagano mogu staviti u poziciju iz koje ne možemo lagano izaći. Igra omogućuje kreativne pristupe nekim lokacijama i postoje vrlo zabavne kombinacije napitaka koje motiviraju otkrivanje novih elemenata kako bi što prije mogli proizvesti nove napitke.
Moguće najveći problem igre su rijetki, ali povremeni bugovi koji nekad zahtijevaju restart igre da se riješe gdje nekad neki zadaci ne napreduju, NPC-evi ponekad zapnu i ponekad se jave manji problemi s menijem. Manji problem u ranoj igri je ako nemamo novca za kupovinu novih recepata, nemamo previše alata za kreativno obrađivanje sastojaka i nemamo sastojke za napitke koji su na listi (i možda ih trenutačno ne možemo naći), jedina opcija nam je raditi nešto drugo umjesto rješavati te zadatke, ili otići u krevet da prođe dan dok se ne osvježi lista novim zahtjevima. Zadnja manja stvar koja može biti problem je da se samo može snimati tako da se ode do kreveta i prođe vrijeme do sljedeće faze (dana ili noći) i povremeno igra automatski snima izvan toga.
Sve u svemu igra je bila jedno od zabavnijih iskustava, zapleti su me jako iznenadili, a neki napitci su bili prezabavni. Svaka sesija igranja je bila produžena s klasičnom “još samo jedan potez” vrstom razmišljanja, samo je bilo “još samo jedan napitak/quest”. Misteriji u svijetu su poticali istraživanje i često je svako istraživanje bilo nagrađeno nečim interesantnim, ili korisnim.
Sigurno bi preporučio igru ljubiteljima opuštajućih/ugodnih igara, ali i svima kojima je tema alkemije interesantna. Igra pruža interesantne izazove, a problemi su skoro zanemarivi na sprema zabavi koju je igra pružila. Jedan od zapleta može značajno utjecati na opuštenost igre gdje razina opasnosti povremeno poraste, ali mislim da je to samo doprinijelo iskustvu umjesto oduzelo od njega.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač i razvojni studio Art Games Studio S.A.
Maskota Virus.hr portala