Skip to content
Fb banner virus.hr

Virus.hr

najluđi hrvatski web portal za videoigre i virtualnu zabavu

  • naslovnica
  • novosti
  • recenzije
  • dojmovi
  • preporuke
  • predstavljamo
  • izvještaji
  • traileri
  • uskoro
  • bonus
  • novosti
  • video

Povijest Tokyo Game Showa (TGS) u Japanu

mr Virus 24/09/2025
Tgs 2025

Tokyo Game Show (TGS) jedan je od najvećih godišnjih sajmova videoigara na svijetu, a održava se svakog rujna u kongresnom centru Makuhari Messe u gradu Chiba pokraj Tokija. Prvi TGS održan je 1996. godine, a od tada se razvio u globalno važan događaj posvećen videoigrama. Sajam organizira japanska udruga industrije videoigara CESA (Computer Entertainment Supplier’s Association) u suradnji s izdavačkom grupom Nikkei Business Publications, uz potporu Ministarstva gospodarstva, trgovine i industrije Japana. Glavni fokus Tokyo Game Showa tradicionalno je na japanskim videoigrama, no posljednjih desetljeća sve više međunarodnih izdavača i developera koristi tu platformu za predstavljanje svojih novih naslova i hardvera.

Povijesni razvoj sajma

Tokyo Game Show prvi je put održan u kolovozu 1996., kada je trodnevna manifestacija privukla preko 109.000 posjetitelja uz sudjelovanje 87 izlagačkih tvrtki koje su prikazale ukupno 365 videoigara. U ranom razdoblju TGS se održavao dvaput godišnje – svakog proljeća i jeseni – od 1997. do 2002. godine (prva izdanja održavana su u tokijskom centru Big Sight), nakon čega je sajam prešao na jedinstveni godišnji termin u jesenskim mjesecima.

Tijekom kasnih 1990-ih i ranih 2000-ih TGS se afirmirao kao ključna pozornica za premijere novih konzola i igara. Primjerice, na sajmu 1999. godine japanskoj je publici prvi put predstavljena tada nadolazeća konzola PlayStation 2 s nizom pratećih igara, što je označilo važnu tehnološku prekretnicu za industriju, Posjećenost i broj izlagača kontinuirano su rasli iz godine u godinu, iako su u početku neke velike kompanije poput Nintenda izostale – Nintendo je svoje novitete tada predstavljao na vlastitom Shoshinkai sajmu.

Nakon 2002. godine, kada je uveden jedan godišnji termin, Tokyo Game Show nastavio je rasti po opsegu i značaju. Do 2011. posjećenost sajma narasla je na preko 200.000 ljudi, a 2012. zabilježeno je oko 223.000 posjetitelja. Sami sadržaji TGS-a evoluirali su prateći trendove u industriji: tako je 2012. primijećen nagli uspon mobilnih i društvenih igara, zbog čega su te godine neke velike tvrtke smanjile svoj nastup – primjerice, Microsoft te godine nije sudjelovao na TGS-u – dok se već 2013. vratio kako bi promovirao izlazak konzole Xbox One. U idućim godinama sve veći značaj dobivaju i nove tehnologije: sredinom 2010-ih počinju se na sajmu redovito predstavljati igre i oprema za virtualnu stvarnost (VR), a 2014. uvodi se i službeni e-sport turnir u borilačkoj igri Street Fighter kao dio programa.

Do sredine 2010-ih Tokyo Game Show oborio je vlastite rekorde posjećenosti. Jubilarno izdanje 2016. (20. obljetnica sajma) privuklo je preko 271.000 posjetitelja uz više od 600 izlagačkih tvrtki, a 2018. broj posjetitelja dosegnuo je vrhunac od oko 298.000 – najviše u povijesti TGS-a Time se TGS učvrstio kao jedan od najposjećenijih sajmova videoigara na svijetu, usporediv s priredbama poput nekadašnjeg američkog E3 i njemačkog Gamescoma.

Godine 2020. i 2021., suočen s pandemijom COVID-19, TGS se prvi put održao u isključivo virtualnom obliku – umjesto klasičnog sajma organizirane su online inačice TGS-a. Čak i tijekom tih izazovnih godina sajam nije prekidao kontinuitet održavanja. Već 2022. Tokyo Game Show vratio se u izložbene hale, premda uz određena ograničenja: te godine okupio je oko 138.000 posjetitelja, što je bilo upola manje od rekordne 2019. (preko 260.000 posjetitelja).

No, 2023. posjećenost se ponovno znatno povećala – na približno 243.000 ljudi – signalizirajući obnovljeni interes publike. Potom je Tokyo Game Show 2024. dosegnuo čak 274.739 posjetitelja, drugi najveći rezultat u povijesti sajma, čime se gotovo izjednačio s rekordnom 2018. godinom i potvrdio da se TGS vratio na prijašnju razinu popularnosti.

Tokyo Game Show 2024. i 2025.

Tokyo Game Show 2024. održan je od 26. do 29. rujna 2024. u hibridnom formatu – kao fizički sajam u Makuhari Messe centru uz paralelnu virtualnu platformu Digital World – pod sloganom “Trailblaze the World with Gaming”, koji naglašava globalni doseg videoigara. Organizatori su istaknuli da je sajamsko izdanje 2024. ponovno ispunilo cijeli izložbeni prostor Makuhari Messea te da je gotovo polovica izlagača bila iz inozemstva, uz velik odaziv stranih posjetitelja i medija. Time je TGS 2024. pokazao kako se industrija videoigara vratila u punom zamahu nakon pandemije, s naglaskom na međunarodnoj suradnji i digitalnim sadržajima.

TGS 2025 održat će se od 25. do 28. rujna 2025. godine i nosi temu “Unlimited, Neverending Playground”, koja simbolizira neograničeno, beskrajno igralište koje spaja igrače svih generacija. Za 2025. organizatori najavljuju i osvježeni vizualni identitet sajma (novi redizajnirani logo koji označava “novo doba” TGS-a), uz daljnje širenje programa za globalnu publiku. Očekuje se nastavak rasta međunarodnog sudjelovanja – kako izlagača tako i posjetitelja – čime Tokyo Game Show nastavlja svoju ulogu mosta između japanskog i svjetskog tržišta videoigara.

Međunarodni utjecaj TGS-a

Tokyo Game Show tijekom godina je prerastao okvire nacionalnog sajma i postao događaj od međunarodnog značaja za industriju videoigara. Gotovo polovica svih izlagača na TGS-u posljednjih godina dolazi iz inozemstva, uključujući mnoge velike zapadne izdavače i proizvođače igara, što svjedoči o globalnoj privlačnosti ove manifestacije. Organizatori aktivno potiču sudjelovanje stranih tvrtki i publike – primjerice, putem promotivnih događaja u drugim azijskim zemljama te suradnje s turističkim agencijama koje nude paket-aranžmane za posjetitelje iz inozemstva. Veliki međunarodni igrači poput Microsofta, Ubisofta, Electronic Artsa i drugih sve češće sudjeluju na TGS-u predstavljajući nove naslove japanskoj publici, dok istovremeno japanski izdavači preko TGS-a dopiru do globalne publike.

Osim fizičke prisutnosti, TGS ostvaruje utjecaj i kroz medije te online kanale. Svake godine događaj prate stotine novinara i influencera iz cijelog svijeta koji izvještavaju o najavama i atmosferi sajma. Zahvaljujući službenim prijenosima uživo i digitalnim platformama, sadržaji Tokyo Game Showa dopiru do milijuna gledatelja izvan Japana. Time TGS značajno doprinosi širenju interesa za japanske videoigre na globalnoj razini – mnogi uspješni serijali japanskih igara stekli su međunarodnu popularnost dijelom i kroz predstavljanja na TGS-u te medijsku pozornost koju sajam generira. Kao središnje mjesto susreta istočne i zapadne industrije videoigara, Tokyo Game Show ostaje jedna od najvažnijih godišnjih manifestacija u svijetu videoigara.

470226953 122130469646454366 2594696358192581119 n
mr Virus

Maskota Virus.hr portala

Tags: Japan retro Tokyo Game Show

Post navigation

Previous UBoat: Dostojni nasljednik Silent Huntera?
Next Capcom Online Program – sve prikazano

Nedavni članci

  • U kakvom je trenutno stanju Football Manager 26?
  • I to je igra ? – Chicken Chicken
  • Isprobali smo Arc Raiders
  • Započelo snimanje The Legend of Zelda filma
  • Otkriveno kada Hitman Absolution stiže na Nintendo Switch

Arhiva članaka

  • November 2025
  • October 2025
  • September 2025
  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Impressum
  • Želiš pisati za nas?
  • Tko smo mi?
  • Kontakt
© 2025 Virus.hr – Sva prava pridržana. | DarkNews by AF themes.