
Gaming spektakl bez premca: Najveći Gamescom u povijesti
Ovogodišnji Gamescom 2025., održan u Koelnu, Njemačka, bez sumnje je bio najveći i najimpresivniji do sada. S preko 357.000 posjetitelja iz cijeloga svijeta, ovaj se sajam vratio u velikom stilu, nadmašivši čak i predpandemijske rekorde. Učinak koji je pandemija COVID-19 imala na fizička okupljanja, čini se, u potpunosti je prevladan. Ne samo da je Gamescom potvrdio svoju ulogu središnjeg gaming događanja u Europi, već je dodatno naglasio kako su zajednica, razvojni timovi i mediji žudni direktnog kontakta, razmjene ideja i iskustava.







Sajam nije bio samo prostor demonstracije tehnologije, već i pravo slavlje kulture igara, cosplay zajednice, indie scene te profesionalnih i amaterskih gamera. Na svakom se koraku osjećala autentična strast prema videoigrama, bez obzira na to je li riječ o velikim izdavačima ili malim kreativnim timovima. Posjetitelji su mogli istraživati halu za halom, nailaziti na najnovije trailere, ekskluzivne gameplay demoe, tematske instalacije i susrete s developerima. Taj spoj komercijalnog i kulturnog dao je događaju gotovo festivalsku dimenziju.
Naša iskustva s ovogodišnjeg Gamescoma potvrđuju dojam da je ovo bio jedan od najboljih sajmova u recentnijoj povijesti manifestacije. Naime svakogodisnji posjetitelji i dalje mogu tvrditi da je najbolje bilo 2014-2018, sto se i mozemo sloziti, no tada takoder pricamo i o jednoj drugacijoj eri gaminga. Definitivno prije reseta koji je donio covid. Organizacija je bila na visokoj razini. U business sekciji nacionalni štandovi organizirali su prezentaciju domaćih studija, a također je bilo moguće isprobati i neka od tradicionalnih jela i pića.
Međutim, iznimno velik broj posjetitelja značio je i da su redovi za isprobavanje igara bili znatno duži nego prijašnjih godina, što je ponegdje otežavalo pravodobno sudjelovanje u prezentacijama i hands-on sesijama. Štandovi velikih izdavača privlačili su pažnju scenografijom, a manji timovi sjajili su inovativnim idejama i entuzijazmom. Sve u svemu, događaj je djelovao kao demonstracija snage i relevantnosti industrije.






Kao posjetitelji i profesionalci iz industrije, uvjereni smo da je Gamescom 2025. označio prijelomni trenutak u postpandemijskoj obnovi gaming konferencija. Atmosfera koja se osjećala u Koelnu bila je daleko od umorne ili repetitivne – dapače, svaki dan sajma donosio je nova uzbuđenja, najave i diskusije. Taj povratak zajedničkog iskustva između developera i publike dokazuje da fizički sajmovi imaju nezamjenjivu vrijednost u modernom digitalnom dobu.
Tko je izlagao: Vodeći studiji, nova imena i nezavisni kreativci
Među najistaknutijim izlagačima svakako su bili velikani industrije kao što su Blizzard, Wargaming, Ubisoft, Krafton, Microsoft, Bandai Namco, THQ Nordic, SEGA, Focus Entertainment i Epic Games. Njihovi su štandovi dominirali glavnim paviljonima sajma, a gužve ispred svakog od njih bile su svakodnevna pojava. Redovi za isprobavanje najnovijih naslova ponekad su trajali i do 6 sati, a za neke popularne i do 3 i pol, što dovoljno govori o razini interesa i uzbuđenja publike.
Posebno je bilo zanimljivo vidjeti Nintendo, koji se konačno vratio na sajam nakon godina izbivanja iz sajma. Takoder je bitno spomenuti Capcom i Konami.









Osim velikih imena, posebnu su pozornost privukli brojni manji, nezavisni studiji. Značajno je spomenuti i prisustvo međunarodnih delegacija iz Italije, Poljske, Južne Koreje i Kanade, koje su podržavale indie timove kroz nacionalne štandove. Među njima se istaknuo talijanski paviljon sa studijima kao što su Sedleo i Broken Arms Games, koji su predstavili projekte visokog vizualnog i narativnog kalibra. Takva raznolikost studija dodatno je obogatila sadržaj sajma.

U razgovorima s developerima dobili smo uvid u različite pristupe razvoju igara. Dok su AAA izdavači demonstrirali tehničke performanse i grafičke inovacije, indie developeri su se isticali originalnim konceptima i hrabrom naracijom. Mnogi od njih koristili su Gamescom kao priliku za povezivanje s izdavačima, medijima i potencijalnim partnerima, što sajmu daje i poslovnu dimenziju koja nadilazi samo prezentaciju gotovih proizvoda.
Pohvalno je što su se mnogi izlagači potrudili da njihova prezentacija bude interaktivna i uključiva. Od VR iskustava, do hands-on demo zona, gotovo svaki posjetitelj mogao je zaigrati barem jednu igru koju nikada prije nije vidio. To pokazuje da gaming industrija nije zatvoreni krug, već dinamična scena koja sve više prepoznaje važnost dvosmjerne komunikacije s publikom.

Najavljene igre: Pogled u budućnost industrije
Gamescom 2025 donio je niz iznimno raznolikih i uzbudljivih najava koje će, bez sumnje, oblikovati nadolazeću godinu u industriji videoigara. Središnje mjesto pripalo je igri Call of Duty: Black Ops 7, koja je premijerno prikazana kroz igrivu co-op kampanju i novi PvE mod pod nazivom Endgame. Radi se o povratku u mračnije, konspirativne vode koje su proslavile podserijal Black Ops, uz upečatljivu prezentaciju i glumačku postavu iznenađujuće visoke produkcijske vrijednosti.
Jedno od iznenađenja sajma bio je i Lego Batman: Legacy of the Dark Knight, koji kombinira otvoreni svijet Gothama s detektivskim mehanikama i stilom inspiriranim Arkham serijalom. Igra je izazvala snažan interes među fanovima svih generacija, a dizajnerski pristup koji naglašava slobodu istraživanja i humorističan ton prepoznatljiv za LEGO franšizu pokazao se kao pun pogodak.


Veliku pažnju privukao je i nastavak poznate akcijske igre Black Myth, koji nosi naslov Black Myth: Zhong Kui. Riječ je o novoj mitološkoj avanturi s različitim protagonistom, ovoga puta baziranom na kineskom liku demona-ubojice. Iako je u ranoj fazi razvoja, prezentirani trailer i artistički smjer izazvali su oduševljenje među publikom.
Ljubitelji strategije došli su na svoje s najavom igre Warhammer 40,000: Dawn of War IV, koja vraća poznati serijal u punom RTS kapacitetu. Nova iteracija obećava duboku stratešku komponentu, detaljnu kontrolu jedinica i mogućnost upravljanja ključnim frakcijama unutar Warhammer univerzuma, uz modernu grafičku obradu i online podršku.
Na sajmu je takoder sudjelovao i EA Sports te je bilo moguće isprobati i FC26. Podsjećamo kako je FIFA prestala svoju suradnju sa EA te kako je igra preimenovana u FC te tako nastavila svoj put nogometne simulacije bez velikog imena nogometnog saveza. Koliko je to bila mudra odluka za FIFA-a – nismo sigurni.
Za ljubitelje horora, predstavljene su dvije teške kategorije: Resident Evil: Requiem, koji donosi atmosferu preživljavanja u paranormalnom okruženju, te Silent Hill f, koji se vraća u 1960-e i istražuje psiho-horor u japanskom ruralnom kontekstu. Oboje su najavljeni s atmosferičnim teaserima, a publika je reagirala s neskrivenim entuzijazmom.


Među indie hitovima najviše pažnje izazvao je Hollow Knight: Silksong, koji je napokon dobio potvrdu izlaska i igrivi demo. Igra nudi novu glavnu junakinju, sofisticiraniji borbeni sustav i vertikalniji dizajn svjetova, zadržavajući ugođaj i kvalitetu originala.
Na kraju, valja spomenuti i najave igara poput Onimusha: Way of the Sword, Ninja Gaiden 4, The Outer Worlds 2, Europa Universalis V i Daemon X Machina: Titanic Scion – svi naslovi koji su najavljeni uz najave datuma izlaska ili novih razvojnih smjerova, uz naglasak na povratak klasika i nastavke popularnih IP-jeva.
Izdvojene igre koje su ostavile najjači dojam
World of Tanks: HEAT iznenadio je i one koji nisu ljubitelji vojnih igara. Wargaming je predstavio naslov koji kombinira prepoznatljivu tenkovsku borbu s mehanikama hero shootera, uz osjetno brži tempo i modernizirani vizualni stil. Igriv demo omogućio je isprobavanje različitih „hero tenkova“, od kojih svaki ima posebne sposobnosti, što otvara prostor za taktičku dubinu i timsku suradnju.
Inzoi dobiva novu ekspanziju. Radi se o najnovijem projektu Kraftona koji se pokazao kao ozbiljan konkurent Simsima u podrucju simulacijskih igara. Smješten u suvremenom korejskom okruženju, igra istražuje svakodnevni život iz perspektive likova čije se potrebe, emocije i društvene interakcije odvijaju u visoko detaljiziranim sredinama. Demo je bio posebno dobro posjećen, a interes posjetitelja nije razocarao.


1348: Ex Voto, nezavisna produkcija talijanskog studija Sedleo, ostavila je iznimno snažan dojam zahvaljujući autentičnom prikazu Italije pogođene kugom i građanskim ratovima. Igra kombinira akcijski RPG format s narativnim pristupom utemeljenim na povijesnim izvorima, uz borbeni sustav inspiriran povijesnim europskim borilačkim vještinama (HEMA). S obzirom na ograničeni budžet, postignuta razina kvalitete bila je više nego impresivna.
Project D korejskog tima DADADA Studios nadmašio je očekivanja. Kombinacija znanstvene fantastike, duhovnosti i narativne dubine učinila je ovaj naslov jednim od najintrigantnijih u pre-alfa fazi. Iako još u razvoju, mehaničke komponente, vizualna prezentacija i glazbeni dizajn pokazali su velik potencijal.



Phantom Blade 0 istaknuo se vizualnom stilizacijom, brzim borbenim sustavom i intrigantnim svijetom koji kombinira istočnjačku mistiku s modernim akcijskim dizajnom. Trailer i demo prikaz pokazali su zavidnu fluidnost pokreta te visoku razinu tehničke izvedbe.
Aerosoft, poznat po simulacijskim igrama, ovaj put je privukao pozornost proširenom paletom projekata koji uključuju prometne i urbanističke simulacije nove generacije. Njihovi naslovi možda ne izazivaju spektakl, ali dubina sustava i vjernost simulacije osvojili su ozbiljne igrače i nišnu publiku.
Warcraft se vratio u fokus s novim proširenjima i sadržajem koji su prikazani na Gamescomu. Blizzardska prezentacija bila je raskošna, a interes publike pokazao je da franšiza i dalje ima snažnu bazu obožavatelja, unatoč izazovima u prethodnim godinama.
Poseban interes izazvala je i najava igre James Bond: First Light, novog poglavlja u poznatoj špijunskoj franšizi. Iako se zasad zna malo detalja, prvi teaser i koncept materijali izazvali su oduševljenje, a o toj igri ćemo pisati uskoro u zasebnom članku.
Gamescom nagrade: Tko je ponio kući priznanja?
Ovogodišnje nagrade Gamescom Awards 2025 bile su očekivano svečane, ali i ispunjene uzbuđenjem zbog velikog broja iznimnih kandidata. No pobjedu je odnio Resident Evil, uvjerljivo pobjedivsi ostale kandidate u gotovo vecini kategorija. Cime mozemo sa sigurnoscu reci kako se radi o sigurnom pobjedniku. Što i ne čudi, igra zaista izgleda fenomenalno, napeto i ostavlja poseban dojam.






U publici najviše simpatija prikupio je World of Tanks: HEAT, koji je odnio nagradu za najbolju multiplayer igru. To je priznanje ne samo za prezentaciju na sajmu, već i za pomak koji igra donosi u žanru vojnih pucačina. Posjetitelji su redovito stajali u redovima kako bi isprobali demo, što je potvrdilo snažan interes.
Indie kategorije donijele su mnoga iznenađenja. Europa je zasluženo osvojila nagradu za najbolji nezavisni naslov, dok je Dune: Awakening ponio priznanje za najinovativniji gameplay. Nagradu za najbolji dizajn prezentacijskog prostora odnio je Ubisoft za svoj Anno 117: Pax Romana booth, čija je scenografija pomicala granice klasičnog sajamskog izlaganja.