
Koelnmesse Confex, Köln, 17.–19. kolovoza 2025. — Europe’s biggest game developer event isporučuje fokusirani sadržaj i visoku dodanu vrijednost za razvojne timove, izdavače i investitore. Dva dana poslije, vrata otvara i gamescom 2025, što devcom pozicionira kao stratešku “pre‑show” platformu za cijelu industriju.
Što je devcom – i zašto je bitan?
Devcom je službena developerska konferencija gamescoma i najveći europski event za profesionalce u industriji igara. Ove godine okupit će 5000+ sudionika iz 1600+ kompanija, uz 210+ sesija, 350+ govornika i 18 pozornica – skala koja jasno pokazuje zašto je riječ o ključnom “force multipliereu” za cijeli value chain, od dizajna i produkcije do go‑to‑market strategija. Glavni program traje od 17. do 19. kolovoza u Kölnu (Koelnmesse Confex).
Samo dva dana nakon devcoma kreće gamescom 2025 (20.–24. kolovoza), uz Opening Night Live 19. kolovoza, što devcomu daje funkciju “pipeline kick‑offa” za B2B i medijski momentum prije velikog B2C vala.
18 pozornica, 200+ sesija i jasna segmentacija formata
Program balansira talkove i keynoteove (20 ili 50 min), panel‑rasprave, fireside chatove, roundtableove (nije streaming/recording radi otvorenijeg razgovora) i radionice (60–80 min). Tematske vertikale uključuju AI, dizajn, narativ, vizuale, audio, business, leadership/HR, mobilno, multiplayer, PR/marketing, produkciju, tech/coding, VR/XR. Za remote publiku postoji Twitch live iz studija na lokaciji (ponedjeljak i utorak od 10:00 CEST).

Na glavnoj pozornici istaknute su sesije poput “Letters from Malevelon Creek: Narrative Design of the ‘Helldivers 2’ Galactic War” (Arrowhead), post‑mortema ‘S.T.A.L.K.E.R. 2’ (GSC Game World), “Picking Up Things: First‑Person Interactivity in ‘Indiana Jones and the Great Circle’” (MachineGames) i karijernog presjeka Minha Lea (su‑kreator Counter‑Strikea). Uz to, dodani su “Viva La Game Dev” (kako je Viva La Dirt League prešao iz YouTubea u game dev) i zabavni Mario Kart “Beat the Pros” izazov na pozornici.
Speaker survey
Provedena je anketa mišljenja glavnih speakera i sugovornika, rezultati su u najmanju ruku – zanimljivi.








Speaker Survey 2025 (n=100 govornika) iscrtava industrijski sentiment: 33% želi što manji angažman AI‑a u procesu; ekonomska i politička neizvjesnost je percipirani #1 izazov; 46% očekuje jači shift platform holdera prema cloudu i digitalnim servisima; 96% i dalje vidi Early Access kao održiv (općenito ili žanrovski uvjetovano). Za strateško planiranje, ovo su “north‑star” signali oko portfelja, budžeta i distribucije u narednim ciklusima.
Indie vertikala i devcom award 2025 (premijerno)
Indie scena je kurirana i mjerljiva: 30 igrivih naslova u izložbenom prostoru, a 20 timova dobilo je besplatne štandove. Prvi devcom award održava se u ponedjeljak 18. 8. od 18:30 do 19:30 na Keynote pozornici, s kategorijama Blockbuster, Creative Overkill (uz Epic Games Store), Graphics Galore (uz astragon) i Mobile Marvels, uz još dvije nagrade za članove govornika.

Bottom line Devcoma 2025
devcom 2025 je visoko kurirani B2B/B2Dev čvor koji isporučuje actionable uvid (Speaker Survey, case‑studies, post‑mortemi), deal‑flow infrastrukturu (matchmaking, loungeovi, invite‑only mikseri) i komunitarni zamah (side eventi) — sve komprimirano u dva rada dana unutar modernog Confexa. Ako ciljate na fundraising, publishing ili hiring, ovo je mjesto gdje ćete akcelerirati pipeline prije nego što se gradska scena prelije u gamescom 2025.




