Neki RPG-ovi pokušavaju nas osvojiti vatrometom i bombastičnim scenama, a drugi se oslanjaju na to da ćemo zagristi u kvalitetne mehanike igre i priču. The Nameless: Slay Dragon spada u drugu kategoriju. U ovom old school RPG-u čitanje je pola iskustva, oslanja se na duboki narativ i odluke koje nose težinu, uz dobro osmišljene sustave klasa.
Priča i svijet
Igra nas baca u ulogu bezimenog preživjelog mladića nakon što su mu zmajevi spalili selo. Ovdje kreće put osvete, iskupljenja, traženja pravde i razumijevanja zašto. Svijet je depresivan i poluuništen, kolabirao pod silnim napadima zmajeva. Čovječanstvo se povuklo iz velikih zidina posljednje utvrde LastGuard, dok zmajevi i čudovišta vladaju izvan zidina.
Narativ je težak, ali nije beznadan. Kompanjoni koje ćete upoznati nisu samo papirnati stereotipi: svaki od njih donosi vlastitu priču i moralne dileme i vrijednosti, a vaše odluke utječu na to hoće li vas mrziti, voljeti ili ostaviti na cjedilu.

Gameplay mehanike
Ovdje leži srce igre. Ako uživate u kompleksnim statistikama i slagalicama, ovo će vas usrećiti. Igra sadrži puno različitih mehanika: Job i Class sustavi donose različite klase, isprva osnovne, a kasije sve jače i egzotičnije. Sparkovi i traitovi dodaju različite efekte, statuse i mijenjaju abilitye. Svaka sposobnost se tako može modificirati, nadograditi i promijeniti. Skill checkovi daju tu DnD tabletop čar u eventima izvan borbe, kroz istraživanje i razgovor, s raznim opcijama koje možete birati.

Doduše, ne možete samo beskonačno grindati. Igra ima fatigue sistem koji utječe na sposobnosti. Mala anegdota: na samom početku igre naišao sam na šumu u kojoj sam mogao brati bobice i tako usput levelati survival. Min/Maxer u meni se probudio pa sam tako birao opciju branja opet i opet, a fatigue je samo rastao. Konačni rezultat? Probudio sam epsko drveno čudovište koje me totalno satralo u jednom potezu.

Grafički prolazno
Switch verzija je solidni port. Budući da se igra uvelike oslanja na čitanje teksta i dijaloga, portabilnost je veliki plus. Grafički, ništa zavidno. Tekst je sitan, a vizuali su statični većinu vremena. Postoje ilustracije likova, ali nisu animirani, a velika većina gameplaya je overworld mapa različitih mjesta i statičnih pozadina u kojoj ćete pratiti kursor i navigirati ga do točaka interesa koji onda otvaraju druge opcije. Nema bogatih 3D scena. Izgleda prolazno, i ne upada previše u oči. Tekst je sitan na malom ekranu, a prijevod s kineskog je ponegdje upitan, neke stvari znaju zvučati… pa, neobično. UI je pomalo nesnalažljiv, kasnije kada budete imali dosta party membera i puno skillova i geara teško se snaći, a sortiranje je limitirano.

Nameless nudi različite postavke težine, možete prilagoditi puno toga kako vam paše. Multipli završetci, različite odluke, opcionalni bossevi i side questovi nude sadržaja za raditi, i donose replay value. Međutim, igra zna biti repetitivna. Neke bitke baš dugo traju, a nepotrebno. Soundtrack ne dolazi do izražaja, tipični kratki fantasy loop koji dojadi nakon nekog vremena. Ako radite side questove, borit ćete se dosta, i često nailaziti na slične protivnike.

RPG s dušom, ali bez trenutne iskre
The Nameless: Slay Dragon neće vas oduševiti svojim vizualima i animacijama, ali može vam ponuditi zanimljivu priču u kojoj vaši izbori znače, te duboke combat sisteme koji samo postaju kompleksniji. Međutim, moram priznati, nije me osvojio na prvu. Trebalo je nekoliko sati da kliknem s igrom. Ovaj indie RPG dobar je izbor za one koji vole fast-paced combat i mislim da je idealan kao igra u kratkim intervalima. Za nešto duže, možda se ipak okrenuti nekom od klasika na Switchu.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač WhisperGames

Igra, piše i pokušava ne komplicirati. Ne uspijeva uvijek.
