
“Imitacija je najiskreniji oblik laskanja.” – tako bar kaze poslovica slavnog Oscara Wilde-a.
Pa iako ne postoji mnogo imitacija jedne od najpopularnijih roguelite igrara zvane FTL:Faster than Light, ova je sigurno jedna od boljih u tom žanru.
Reclaim the Sea je FTL s povezom na oku – poznata formula, ali u piratskom ruhu.
Za one koji možda nisu upoznati, FTL: Faster Than Light je kultna roguelite igra iz 2012. u kojoj upravljate svemirskim brodom kroz proceduralno generirane sektore, balansirajući između taktičkih borbi, upravljanja posadom i donošenja teških odluka.
U Reclaim the Sea umjesto svemira – plovite oceanima. Umjesto kapetana Federacije – vi ste gusar. Cilj? Oploviti svih sedam mora i na kraju se obračunati s engleskom mornaricom, simbolom trulog režima. Ili tako nešto – jer priče kao takve zapravo nema. Ipak, to igri ne šteti previše; temeljna motivacija je jasna: plovi, pljačkaj i preživi.
Na raspolaganju vam je brod (a kasnije i više njih), svaki sa svojim specifičnostima – prednostima, manama, prostorom i opremom. Svaki brod ima posadu i arsenal oružja. Oružja dolaze u raznim oblicima i funkcijama, a izbor pravih kombinacija bit će ključan za uspjeh u bitkama. Na igraču je da odabere najbolje alate, taktički ih rasporedi i krene u pohod na slobodu – ili propast.
Borba
Borba je srce i duša ove igre. Svaka odluka koju donesemo direktno utječe na učinkovitost našeg broda i hrabre posade koja nam bezrezervno povjerava zapovjedništvo. Na nama je da odredimo tko upravlja kojim oružjem, na koje dijelove neprijateljskog broda ćemo ciljati, pa čak i koliko ćemo se približiti protivniku prije nego otvorimo paljbu.
Sukobi se odvijaju u realnom vremenu, no nema mjesta panici – u svakom trenutku možemo pauzirati igru i donijeti promišljene taktičke odluke. Upravo ta kombinacija napetih borbi i trenutaka za razmišljanje daje borbi poseban šarm.
No, kaos nije rezerviran samo za vanjske prijetnje – tijekom bitki često izbijaju požari na našem brodu koje moramo hitno gasiti prije nego oštete ključne sustave ili onesposobe posadu. Upravljanje krizom postaje jednako važno kao i precizno nišanjenje.
Navigacija kartom i resursi
Nakon svake borbe osvajate resurse koje koristite za nadogradnju broda, kupnju novih oružja ili pasivnih poboljšanja. No Reclaim the Sea ne svodi se samo na borbu – bit će potrebno i pametno navigirati svijetom kroz mapu ispunjenu raznim “points of interest”.
Neka od tih točaka vode u nove sukobe, dok će vas druga iznenaditi tekstualnim eventovima, čiji ishod – bilo nagrada ili kazna – ovisi isključivo o vašim odlukama. Na kraju svake mape birate između tri nova područja, a svako od njih nosi svoje jedinstvene izazove. Što više igrate, to bolje učite prepoznati koje more skriva opasnost, a koje potencijalni plijen.
Mapa, iako vizualno jednostavna, uvodi nekoliko mehaničkih ograničenja. Svaki point of interest udaljen je određen broj jedinica, a da biste ih dosegnuli, trebate imati dovoljno hrane – koja ovdje služi kao svojevrsno gorivo. Kako ne biste vječno lutali bespućima oceana, tu je i threat level – mjera prijetnje koja raste sa svakom posjećenom točkom. Kad ta razina dosegne vrhunac, riskirate nailazak na Freedom Defendera – moćni presretač koji ne prašta greške.
Uspješno proći kroz svih sedam mora, nadmudriti prijetnje i na kraju pobijediti završnog bossa nije lak zadatak. Na papiru zvuči jednostavno – ali ne dajte se zavarati, jer Reclaim the Sea zna biti nemilosrdan poput samog oceana.
Grafika
Pixel art stil u Reclaim the Sea solidno prenosi piratsku atmosferu i općenito djeluje uglađeno, s dovoljno detalja da vas uvuče u svijet igre. Međutim, u pojedinim trenucima vizualna prezentacija podsjeća na zlatno doba flash igara – što nekima može biti nostalgično, a drugima djelovati pomalo zastarjelo.
Povremeno se stječe dojam da ekran nije najbolje iskorišten – velika količina praznog, plavog prostora prepuštena je moru, dok bi neki elementi korisničkog sučelja mogli biti vizualno bogatiji i funkcionalno bolje integrirani.
Zvuk
Ništa posebno, svi piratski zvukovi koje smo očekivali su tu. Pozadinska glazba postane monotona nakon nekog vremena.
Ukupan dojam
Reclaim the Sea je kompetentan i zabavan FTL klon koji može pružiti sate kvalitetne roguelite akcije. Ipak, ostaje nedorečen na nekoliko važnih frontova. Vizualna prezentacija menija, ikona i korisničkog sučelja djeluje pomalo “jeftino” i nedovršeno, kao da je igra izbačena prerano. Šteta, jer upravo kroz te elemente – koje igrač gleda najveći dio vremena – mogao se dodatno osnažiti piratski identitet igre.
Sadržajno, igra također pokazuje ograničenja. Tekstualni eventi su brojčano skromni i vrlo brzo se počinju ponavljati, što umanjuje osjećaj otkrivanja i svježine. Ni izbor oružja trenutno ne nudi dovoljno raznolikosti da bi omogućio dublje taktičko eksperimentiranje – većina partija završava vrlo sličnim pristupom borbi.
Unatoč tim manjkavostima, Reclaim the Sea ima potencijala. Uz vizualno dotjeraniji UI, prošireni arsenal i veći broj eventova, igra bi mogla itekako konkurirati unutar žanra. Za sada, FTL ostaje nedodirljivi kralj ovakvih igara, ali Reclaim the Sea je itekako dobrodošlo i svježe piratsko poglavlje za sve koji žele još jednu rundu taktičkog preživljavanja – ovog puta na otvorenom moru.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio razvojni studio 1LastGame i izdavač indienova