![Realm Of Ink](https://virus.hr/wp-content/uploads/2024/10/Realm-of-Ink-1024x640.webp)
Naš suradnik SirBaronSand odigrao je novu early access igru zvanu Realm of Ink. U nastavku članka donosimo njegove dojmove.
Realm of Ink je action roguelite prividno jako inspiriran Hadesom. Igra ima ugodan početak s relativno laganim prvim segmentom, ali svakom novom mapom težina agresivno raste. Uz klasične light i heavy napade i dodge kroz igru nas prati Momo, nas ljubimac koji nam pomaže u borbi.
Osnovni combat radi jako dobro i glatko, ali prvi susret s igrom bi bio značajno izazovniji bez prijašnjeg iskustva sa sličnim igrama već u drugoj zoni. Ugodan vizualni stil napada i sposobnosti značajno dodaje iskustvu igre, ali na žalost nedostatak raznolikosti prostorija u više prolazaka igre je jako očit. Mehanike su jednostavne i shvatljive bez previše analiziranja opcija i sposobnosti koje se mogu otključati, ali njihovo bolje razumijevanje omogućava kombinacije s kojima normalna i kasnije otključane malo teže razine igre postaju značajno lakše.
![Realf Of Ink Screens (1)](https://virus.hr/wp-content/uploads/2024/10/Realf-of-Ink-screens-1-1024x576.webp)
Kroz mape pronalazimo Ink Gemove koji donose aktivne sposobnosti na cooldownu, ali i pasivne sposobnosti koje su u temi Ink Gema. Izborom specifičnih kombinacija Ink Gemova naš ljubimac Momo mijenja oblik, dobiva vlastite pasivne sposobnosti ali i razne druge sposobnosti koje koristi po volji, ili ih mi aktiviramo. Razvijanjem Ink Gemova oni otključavaju više aktivnih i pasivnih opcija, ali i naš ljubimac Momo raste i postaje sve važniji dodatak igri.
Druga značajna mehanika su perkovi koji donose manje pasivne efekte i jako utječu na smjer u kojemu razvijamo lika tijekom putovanja. Tercijarna privremena mehanika su elixiri koji pasivno pojačavaju razne atribute lika, jednostavni su i izravni.
![Realf Of Ink Screens (2)](https://virus.hr/wp-content/uploads/2024/10/Realf-of-Ink-screens-2-1024x576.webp)
Svi ovi aspekti imaju razne razine raritya koje ovise o njihovom utjecaju, Ink Gemove možemo lagano upgradeati, ali njih imamo maksimalno dva. Ne postoji granica koliko se može perkova i elixira uzeti i s njima je samo važno ne propustiti neki koji nam je potreban za ciljani build, ili u ranoj igri neki koji značajno gradi vrijednost preko vremena. Također imamo pristup raznim buffovima koje možemo dobiti kroz hranu u privremenim odmorištima. Na putu kroz zone možemo naići na razne NPC-e koji nude razne prednosti, ili razmjene koje mogu pomoći ili odmoći.
Zadnja mehanika čiji izbor ostaje s nama samo do kraja pokušaja ovisi o oružju koje nosimo. Svakim zadnjim bossom zone dobijemo izbor koji može utjecati specifično na taj stil borbe i unaprjeđuje, ili zamjenjuje neke aspekte stila. Na kraju jedino s dobrim refleksima, ili dobrim buildovima možete uspjeti.
![Realf Of Ink Screens (4)](https://virus.hr/wp-content/uploads/2024/10/Realf-of-Ink-screens-4-1-1024x576.webp?wsr)
Kao u svakom rogueliteu kroz igru dobivamo valutu kojom između pokušaja trajno pojačavamo lika tako da gradimo dosta jednostavan talent tree. Također skupljamo valutu kojom pojačavamo našeg ljubimca Momoa i valutu s kojom otključavamo više “skinova” koji nose vlastite pasivne sposobnosti i potpuno mijenjaju stil borbe (kao da nosimo drugo oružje u Hadesu, samo mijenja izgled lika). Svakim neuspjehom dobijemo malo novog dijaloga u main hubu i povremeno otključamo nove značajke koje nisu bile odmah dostupne. Tako da iako ne uspijemo prvi put, slijedeći put se vraćamo s malo većim prednostima i potencijalno novim stilom borbe.
Borbe protiv šefova su u početku jednostavne, ali kao što bi očekivali oni postaju kompleksniji i jači što dalje napredujemo kroz igru. Ima interesantnih izbora dizajna i mehanika, a mnogi kasniji značajno kažnjavaju manje defenzivne, ili manje mobilne buildove i zahtijevaju više vještine bez njih.
![Realf Of Ink Screens (5)](https://virus.hr/wp-content/uploads/2024/10/Realf-of-Ink-screens-5-1024x576.webp)
Vizualan stil je ugodan i ima vizualno dobro dizajnirane likove i mape. Sposobnosti nisu previše flashy, a razni borbeni stilovi skinova koje možemo otključati su jako zabavni. Na žalost dijalog nije potpuno voice-actan, često se ne poklapa s pisanim tekstom. Također tekst u dijalozima i meniju ponekad sadrži gramatičke greške i tipfelere tako da se nadamo da je to samo posljedica early accessa.
Uz sve prednosti i nedostatke ovo je izvrsna early access igra za koju se nadamo da će dobiti još puno novih opcija i riješiti manje nepraktičnosti i nedostatke. Iznenađujuće nakon uspješnog završavanja svih mapa i zadnjeg bossa nekoliko puta, nisam naišao ni na jedan bug. U vremenu pisanja igra ima dostupan demo na Steamu i definitivno se isplati probati neovisno o prijašnjem iskustvu sa žanrom, ali puna igra je više nego vrijedna vašeg vremena.
![Realf Of Ink Screens (3)](https://virus.hr/wp-content/uploads/2024/10/Realf-of-Ink-screens-3-1024x576.webp)
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio developer Leap Studio.
Maskota Virus.hr portala