Jeste li ikada čuli za Hound Picked Games? Naime oni su nagrađivani indie PR i Kickstarter stručnjaci. S više od 70 godina iskustva i s oko 300 igara na kojima su kolektivno radili, ova ekipa razumije indie development i ovdje su kako bi pomogli njegovom razvoju. Specijalizirali su se u promoviranju i izdavanju indie igara, a vele da odabiru samo najreprezentativnije primjere ove kategorije za objavu, dakle indie naslove koje će većina željeti kupiti i igrati. Ako trebate vodiča koji bi vas uputio u najbolje od najboljeg iz ovog svijeta produkcije, oni su pravi odabir za to.
Tako se na njihovom popisu našao i jedan perspektivni nizozemski HomeBearStudio o čijem ćemo serijalu iznijeti par riječi. Naime, oni su tvorci Nairi franšize, a ona je u osnovi point and click avantura s elementima vizualnog romana. Prvi dio (Nairi: Tower of Shirin) je ostvaren Kickstarterom, u kojem ga je podržalo preko 200 ljudi te su uspjeli ostvariti planirana sredstva za razvoj koji je koštao nešto manje od 10 000 eura. Igra je bila lokalizirana na njemačkom, francuskom, talijanskom i kineskom jeziku, a inspiracija za art stil bili su Studio Ghibli, Disney i Pixar. Bila je odlično prihvaćena na Steamu, s prosječnom ocjenom 9/10.
U ovoj point and click grafičkoj avanturi krećete se svijetom u kojem ljudi i životinje žive rame uz rame. Želim reći da su ovdje životinje također portretirane kao ljudi. Rade, govore i obavljaju sve što jedan prosječan čovjek obavlja u svom danu te još puno više. Vi kao igrač ste u ulozi Nairi, glavne protagonistice. Ona živi u bogataškom okrugu grada Shirin. Kada joj njezin mentor rakun savjetuje da napusti kuću i više se ne vrati, ona pobjegne i završi u nižem okrugu Shirina i odluči ga istražiti skupa sa svojim prijateljem Rexom. Nairi putem otkrije tajne drevnog svijeta te shvati da će njezina uloga u ovom svijetu biti nešto veća…
Nairi:Rising Tide je direktni nastavak prve priče. Priča je podijeljena u par poglavlja, gdje imate priliku privremeno iskusiti radnju očima drugih likova. U primarnoj ulozi je i dalje Nairi, koja spozna urotu protiv svoje obitelji i odluči poduzeti sve kako bi ju spasila. Pri ovoj avanturi na putu su im razne prepreke, pogotovo kada ona i njezini prijatelji shvate kolika je prisutnost korupcije u Shirinu, a pored svega toga prijeti i jedno opasno proročanstvo koje treba uništiti svijet. Dakle, što se tiče same igre, ona sadrži melankoličnu priču koja može intrigirati igrače raznih uzrasta.
Lokacije kojima se krećete su međusobno isprepletene kako bi se bolje povezala priča, a nikad ne znate iza kojeg ugla se nalaze neke drevne ruševine koje samo čekaju na vas da ih istražite. S puno likova (NPC-jeva) putem možete komunicirati te pritom saznati koju informaciju više vezanu za vašu misiju. Ni ova point and click avantura nije zakinuta za zagonetke, što znači da ćete imati priliku vježbati mozak. Neke ćete stvari moći rješavati putem čiste logike i onoga što biste možda poduzeli da je neka od situacija iz igre u vašem stvarnom svijetu. Kod težih problema je sada uveden sistem hintova koji vam može pomoći kada zapnete pri progresu. Ovo je ujedno bio i jedan od zahtjeva igrača za ovaj nastavak. Moram priznati da je i meni u jednom trenutku bilo izazovno otkriti što dalje pa mi je ovaj sustav i više nego dobro došao.
Igra se oslanja izuzetno na vizualnu predodžbu UI sučelja pa je tekst sveden na mininum. Nekome će možda ovo i predstavljati problem, jer ponekad je teško shvatiti što igra želi od vas kada imate mogućnost vršiti interakciju s predmetima. Npr. uveden je sustav pomoćnog alata kojim možete predmete međusobno kombinirati i spajati ljepilom, čekićem, itd. Imate puno slotova na raspolaganju i kombiniranju, ali u igri nije baš precizno objašnjeno kako to točno funkcionira. Izgubila sam dosta vremena dok sam shvatila mehaniku oko toga. Ponekad sam znala zapeti u progresu, jer nisam znala da se neki predmeti mogu direktno kombinirati i bez spomenutog alata pa mi nije bilo jasno kako iz hinta postići ono što mi je prikazano da trebam složiti. U biti, potreban je jedan malo izravniji tutorial o mogućnostima interakcije s predmetima. Pored toga sam primijetila da nekad zna biti naporno što ne možete prekinuti neke dijaloge, a pri tome mislim na one koje ste slučajno ponovno aktivirali s nekim likom. Dijalog se ponavlja, a vi ga morate svejedno „otklikati” do kraja.
Art stil je nešto što predstavlja ponos ove igre, a to su ručno rađene ilustracije inspirane ranije navedenim studijima. Valja napomenuti da ovaj nastavak sada ima i mapu te fast travel za lakše istraživanje lokacija. Ovo je posebno od koristi kada zapnete pa duže vrijeme lutate iz jednog mjesta u drugo. Barem sada lutate brže (ha-ha). Na devedeset posto lokacija znaju se negdje u pozadini skriti novčići, tako da treba i na to obratiti pozornost. Novčićima u igri kupujete hintove. Srećom, igra je velikodušna s njima, tako da ćete imati uvijek dovoljno za njih ukoliko ste oštrog oka. Soundtrack je također impresivan te će vas bez problema uvesti u atmosferu misterioznog i prebogatog Shirina. Priča možda jest pomalo melankolična politička intriga, ali ne možemo reći da je igra bez humora. Naprotiv, ima ga napretek, što je popraćeno i izrazima lica likova pa neprisutnost glasova glumaca ovdje uopće ni ne smeta.
Vjerujem da će nastavak (unatoč sitnijim problemima) zainteresirati i oduševiti igrače koji su uživali u prethodnom Toweru. Ja zasigurno jesam. Rising Tide ima štošta za ponuditi u odnosu na prethodnika, a igra je definitivno na višoj razini indie kategorije, kao što je i sâm Hound Picked Games obećao. Nairi: Rising Tide je sada (i za sada) dostupan isključivo za Microsoft Windows i Nintendo Switch. Saznajte hoće li Nairi uspjeti spasiti svoju obitelj te možda spriječiti i ozloglašeno proročanstvo apokalipse u ovoj vrlo intrigantnoj avanturi za sve uzraste.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio razvojni studio Hound Picked Games