Lost in Fantaland je taktička roguelite igra s elementima izgradnje špila karata koju je razvio studio Supernature. Ovaj naslov spaja strateško planiranje, slučajnost i borbu na poteze u cjelinu koja istodobno djeluje klasično i svježe. Premda je prvotno bio PC naslov, verzija za PlayStation 5 donosi izvrsnu optimizaciju, brza učitavanja, responzivne kontrole i stabilan framerate bez padova, što iskustvo čini ugodnim i protočnim.
Radnja igre odvodi igrača u tajanstveni svijet Fantalanda, čarobno mjesto puno opasnosti i nepoznatih sila. Igrač na početku odabire jednu od tri osnovne klase ratnika, maga ili prevaranta, od kojih svaka ima jedinstven stil igre, sposobnosti i karte. Ratnik se oslanja na snagu i izdržljivost, mag koristi razorne čarolije i kontrolu prostora, dok je prevarant usmjeren na brzinu, izbjegavanje i napade iz sjene. Ovakav izbor odmah utječe na taktiku jer svaka klasa zahtijeva drugačiji pristup borbi.
Kampanja se sastoji od nasumično generiranih razina povezanih čvorovima na karti. Na toj karti igrač bira smjer kretanja, odlučujući hoće li se upustiti u borbu, posjetiti trgovinu, riskirati nasumični događaj ili potražiti predah u odmorištu. Time se svaka avantura razlikuje, a osjećaj istraživanja i neizvjesnosti ostaje prisutan do samog kraja.
Sama borba odvija se na mreži od 8×8 polja, što igri daje taktičku dubinu. Položaj lika, prepreke i okolišni elementi poput vodenih lokvi, zamki ili stijena presudni su u planiranju poteza. Karte predstavljaju napade, obrane, čarolije i posebne efekte, a igrač ih koristi ovisno o količini dostupne energije u svakom potezu. Ono što Lost in Fantaland čini posebnim jest mogućnost kombiniranja karata povezivanjem napada i čarolija stvaraju se moćne sinergije koje mogu potpuno preokrenuti ishod borbe.
Protivnici su raznovrsni i često zahtijevaju prilagodbu taktike. Od osnovnih neprijatelja koji služe za učenje, pa sve do moćnih šefova s posebnim obrascima napada, borbe su uvijek napete i dinamične. Na višim težinama, osobito u takozvanom Ascension modu, neprijatelji dobivaju dodatne sposobnosti i otpornosti, čime svaka pobjeda postaje pravi test vještine.
Napredak u igri temelji se na skupljanju duša, odnosno Soul Orbs, koje se koriste za otključavanje trajnih poboljšanja između runova. To uključuje nove karte, pasivne bonuse ili dodatne mogućnosti prilikom početka nove avanture. Iako svaki novi pokušaj započinje ispočetka, taj sustav stvara osjećaj stalnog napretka i potiče na ponovno igranje.
Vizualno, Lost in Fantaland je pravi dragulj piksel-arta. Svaki dio svijeta, od gustih šuma i pustinjskih ruševina do hladnih planinskih vrhova, izrađen je s puno pažnje i detalja. Boje su živopisne, a efekti čarolija i napada izgledaju izvrsno u 60 sličica po sekundi. Na PlayStationu 5 igra se izvodi iznimno stabilno, bez vidljivih padova performansi, a učitavanja između razina traju svega nekoliko sekundi. Zvuk i glazba dodatno upotpunjuju dojam, ambijentalni tonovi stvaraju osjećaj mističnosti, dok borbene melodije pojačavaju adrenalin tijekom sukoba.
Sve u svemu, Lost in Fantaland je igra koja spaja duboku taktičku mehaniku, nasumične avanture i zadovoljavajući sustav karata u cjelinu koja osvaja svojom jednostavnošću i dubinom. Na PlayStationu 5 djeluje uglađeno i tehnički stabilno, s izvrsnim osjećajem kontrole i brzim tempom borbi. Ako volite strateške igre, karte i izazove koji nagrađuju promišljanje više od brzine reakcije, Lost in Fantaland je naslov koji bi vam se mogao urezati duboko u pamćenje.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač Game Source Entertainment
