‘Godbreakers’ je sci-fi indie ‘hack ‘n’ slash’ akcijska igra s elementima rogue-lite žanra. Fokusira se na kooperativnu igru do četiri igrača. Igra izlazi 23.10. za PlayStation 5 i PC, a mi smo već odigrali PlayStation 5 verziju. Za one koji je već žele igrati, dostupna je demo verzija. Developeri su ‘To The Sky’, ambiciozni tim iz Goteborga u Švedskoj.
Igra se bazira na brzoj, kaotičnoj borbi u kojoj je jako bitna koordinacija. Najbolja igrivost ove igre bazira se na online igri, do 4 igrača, gdje zajednički pobjeđujete protivnike. A kako smo saznali, tada je igra puno jednostavnija. Jer, kad krenete samostalno igrati, uskoro shvatite da je ova igra dosta veliki zalogaj za ‘solo’ igru. Za proći bilo koji level, potrebna je visoka koncentracija, usredotočenost na protivnike i velika spretnost na kontroleru. No, počnimo s pričom. Čovječanstvo je nestalo. Izbrisano je od strane umjetne inteligencije Monad. Nju su stvorili ljudi kako bi poboljšali svijet, no plan je pošao po zlu i AI je uništio ljude. Igrači (mi) su posude čovječanstva („vessels of humanity”). U život nas je vratilo misteriozno biće zvano Coven, s ciljem uništenja Monada i ponovnog paljenja iskre života čovječanstva. A to činimo borbom s nebrojenim protivnicima – čudovištima i različitim svemirskim bićima. Borba, iako je slična nekim starijim rogue-lite igrama, ipak je inovativna. Novost je ‘godbreak’ sustav – mehanika koja nam omogućuje da oslabimo protivnike, a zatim apsorbiramo njihove moći. Kada oslabimo protivnika, ili mu spustimo zdravlje do određene razine, napuni nam se ‘godbreak-metar’ i tada možemo preuzeti njegovu moć i osloboditi ‘godbreak’ – razoran napad koji koristi snagu neprijatelja protiv njega samoga. Apsorbirana moć koristi se samo jedanput, i više se ne može koristiti u istoj borbi. U borbi je svaka sekunda važna. Kontrole su precizne i borba je tečna. Inovativnost je i prekidanje pokreta usred borbi. To omogućuje munjevitu kontrolu u stvarnom vremenu, kao i izbjegavanje opasnosti tijekom protivničkih kombinacija. U borbi možemo nizati udarce, izmicanja i njihovu kombinaciju. Otkrivanje novih oružja omogućuje stalno razvijanje taktike borbe. Vidljivo je da su developeri proveli puno vremena na kretnjama i animacijama, jer borba je fluidna i igriva, te veoma zarazna.
Lik kojeg koristimo se može modificirati – kako izgled, tako i sposobnosti. Različite vrste boraca u ovoj igri su ‘Arhetipovi’, a svaki od njih ima vlastito specijalno oružje i set pokreta. Boje odijela i vrste kaciga mogu se mijenjati cijelo vrijeme, kao i oružje koje naš Arhetip koristi. U online igri do 4 igrača, najbolje je stvoriti tim gdje se sposobnosti međusobno dopunjuju.
Igra se odvija kroz šest jedinstvenih, vizualno upečatljivih bioma – npr. otrovne močvare Sabooatha i šareni Kar-Aj. Svaki biom je kreacija umjetne inteligencije Monad. Vizualno, svaki svijet je različit i sadrži sebi jedinstvene protivnike. Kako napredujemo, protivnici su sve jači.
Na kraju svakog bioma su ‘bossevi’. Oni su višefazni. Moramo ih poraziti u više faza, kroz koje oni pozivaju ili stvaraju ratnike (čudovišta) koje također moramo usput uništiti. Rijetko koja igra u ‘boss’ borbama zahtijeva takve reflekse kao ‘Godbreakers’. U svakom biomu nalazi se ‘shopkeeper’, misteriozni lik kod kojeg možemo kupiti ‘healove’ ali i poteze, te unaprijediti svoje sposobnosti. Biomi su jednostavni i direktni. Nema istraživanja ili zagonetki, samo linearno kretanje prema naprijed i uništavanje protivnika koji se pojave. Kao i svaki roguelike, kad umremo, nema vraćanja na ‘checkpoint’, već se vraćamo na početak. No, to u ovoj igri uopće nije loše. Nakon što sam prvi put ‘umro’ (a desilo se to puno, puno puta), otkrio sam da svejedno mogu napredovati, i otključavati stvari u predvorju u kojem započinjemo igru. Iz tog predvorja ponovno krećemo u svijet koji je jednako sci-fi, koliko je i ‘crtano-filmski’. Cijela stvar funkcionira i vizualno me igra zadivila.
Na kraju možemo zaključiti da je ‘Godbreakers’ zabavna igra s fluidnom borbom, sa nekoliko inovativnih elemenata borbe (‘godbreak’ i ‘cancel’ elementi). Najveći plus igre je multiplayer igra koja je ,na žalost, samo online. Ne postoji lokalna, split-screen multiplayer igra. Vizualni stil je šareni, crtano-filmski, a glazba je kinematografska i pridodaje okruženju napetosti i akcije. Kroz igru se napreduje i otključavaju sposobnosti i nova oružja. Kretanje je uglađeno i dobro animirano. Jedna od negativnih strana ove igre je manjak naracije. Nema neke jasne priče u nekoj narativnoj liniji koju pratimo uz igru. Nekima će možda smetati i što igra nema ‘checkpointova’, no rogue-lite igrači će s tim biti upoznati i to im neće biti mana. Igra, iako ima neke inovativne elemente igre, možda ne donosi previše novosti, a linearna putanja glavnog lika (ili likova), mogla bi dosaditi igračima koji ne vole ovakav tip igre. Na vama je da prosudite nudi li ova igra dovoljno noviteta za smjestiti je u vrh rogue-lite igara. Nama je bila zabavna, a vizualno nas je zadivila.
Primjerk igre za potrebe osrvta ustupio izdavača Thunderful Publishing AB
