
Retrofiction Games developer nam predstavlja 2D survival horor igru koja će uskoro biti prvo predstavljena na PC-u. Tim se nalazi u Njemačkoj, a u cilju im je raditi narativne igre u kojima će moći spajati retro sa suvremenim stilom igranja i naglaskom na horor te elemente avanture. Igra koju nam predstavljaju je njihov prvi komercijalni projekt.
Dead of Darkness je, kao što napomenuh, 2D survival horor igra s elementima akcije i avanture u prepoznatljivom piksel stilu. Riječ je gameplayu u kojeg ćete uložiti barem 12 sati igranja kroz akciju, zagonetke i intrigantne dijaloge među likovima. Igrač će imati priliku birati između nekoliko težina na kojoj žele igru prelaziti, od vrlo lake razine do teške. S izlaskom igre imat ćete priliku otključati i dodatne težine, kao i new game+ opciju. Steam isto neće biti izostavljen u pružanju achievementa. Igra vizualno kombinira pikselasti art s likovima koji u navratima podsjećaju pomalo na anime stil kada s njima vodite dijaloge. Treba napomenuti da su developeri jako vodili računa o atmosferi u igri pa su posebnu pozornost obratili na svjetlo i sami dizajn zvuka te angažman glumaca koji su posudili glasove likovima.
Osnova priče je da se nađete na misteriznom otoku na kojem se nalazi jedna uznemirujuća tajna, a na vama je da ju otkrijete. Na putu ka istini igrač će se suočiti s čudovištima, smrtonosnim zamkama, ali ponekad i teškim zagonetkama.
Radnja započinje 1985. u Engleskoj. Privatni istražitelj Miles Windham prati trag koji navodno vodi do istine oko misterioznog ubojstva njegove kćeri, a trag ga odvede na Velvet Island. Čim nogom kroči na otok, on uoči da se njegovi stanovnici ponašaju jako čudno. U jednom trenutku postanu i neprijateljski raspoloženi prema njemu, a atmosfera u igri postaje sve napetija. Situacija vrlo brzo eskalira i Miles se nađe u situaciji gdje se mora boriti za vlastiti opstanak…Priču obogaćuje bogata galerija od 15 likova, gdje svaki od njih ima svoj razlog zbog kojeg se nalazi upravo ovdje na Velvet Islandu. Resursi u igri su vam ograničeni, kao i inventory kojim raspolažete. Neprijatelji vam se nekada nepredvidljivo pojave i zato morate paziti kojim ćete putem poći i kojim se rutama kretati kako biste preživjeli. Valja napomenuti jedan zanimljivi aspekt, a to je da neprijatelji u igri ostavljaju posljedice na vas kada je riječ o mentalnom zdravlju. Što vam je mentalno zdravlje niže, imat ćete više halucinacija tako da morate i o tome voditi računa. 13 tipova neprijatelja će vas proganjati, a na vama je na koji način ćete ih se riješiti. Možete im pobjeći, boriti se s njima ili ih nadmudriti.
Ako ćemo opisati sami gameplay, on je dobar, ali nije bez određenih problema. U par navrata se zna dogoditi da vaš lik jednostavno „zapne” prilikom pretraživanja nekog ormarića i jedini način na koji se možete odmaknuti je da držite tipku za trčanje. To je barem u mojem slučaju riješilo problem, no vjerujem da će se i riješiti bug fixom nakon izlaska igre. Kada je riječ o samim kontrolama, one su pomalo komplicirane prilikom korištenja oružja. Jedna tipka je za ciljanje, druga za okidanje. Treća tipka je za napuniti oružje streljivom, ali to funkcionira samo dok u isto vrijeme držite i tipku za ciljanje. Ovaj čitavi proces zna stvoriti konfuziju u glavi dok vas napada više neprijatelja odjednom i morate brzo razmišljati što i kako poduzeti. Valja spomenuti i jedan bitan aspekt – snimanje progresa u igri nije automatsko, na što vas igra i upozori. Baš kao i kod Camp Sunshine igre koju smo imali prilike isprobati prošle godine, progres možete sačuvati samo na određenim lokacijama i to ako kliknete na objekt koji predstavlja „Save”. S time u vidu ne bi bilo na odmet ponekad prvo obaviti „save” progresa prije nego što odlučimo otključati neka vrata za koja je trebao neki poseban ključ. Nikad se ne zna što nas očekuje iza tih vrata i zbog toga je vrlo lako poginuti te izgubiti proces od pola sata ili čak sat vremena. Samo UI sučelje je dosta pregledno i jednostavno te ne predstavlja problem snalaženja po inventoryu. Neke objekte u njemu možete međusobno kombinirati, neke direktno koristiti, a u njemu možete čitati i bilješke na koje nailazite tijekom igre.
Valja napomenuti da korištenje predmeta nije automatsko te ukoliko želite neki kovčeg ili vrata otvoriti, morate ga „pješke” izabrati iz inventorya i onda potvrditi tipkom izvršavanje radnje. Ono što je meni osobito predstavljalo problem je što nisam znala kada trebam pritisnuti ESC, a kada ENTER tipku za izlazak iz nekog opisnog teksta, što zna biti zamorno kada je za tu funkciju nekad jedna tipka, a nekad druga. I tutorijal mi je isto radio probleme, jer mi je uporno pokazivao tipke za kontroler, iako sam izabrala tipkovnicu. Zbog toga sam sama morala otkriti kako nešto postići, kao što je brzi reload oružja. U postavkama su upute za tipkovnicu za sada još nedorečene i netočne. Na kraju sam sama isprobavala koja bi to tipka mogla biti i na kraju otkrila da je tipka za reload zapravo B, iako u postavkama piše da je to V na tipkovnici i sl. Stoga, moglo bi se reći da su komande za tipkovnicu malo zanemarene u uputama, što bi moglo neke igrače frustrirati. Nadajmo se da će se i to poboljšati s nekim budućim updateom.
Ako govorimo o likovima, svaki od njih je i u piksel art stilu dobro dizajniran i moći ćete ih međusobno razlikovati (uključujući i neprijatelje), tako da u tom području nema problema. Vrata na bočnim zidovima su riješena tako da ispod njih navire svjetlo i po tome igrač može shvatiti da ovdje postoji nešto što se može otvoriti i prije nego što dobije mapu na raspolaganju. Ono što je izuzetno dobro oko mape je činjenica da vam bojom pokazuje koja vrata se ne mogu otvoriti, a koja se mogu otvoriti samo posebnim ključevima. Pored toga, prostorije u kojima morate nešto obaviti ostanu crvene, dok one u kojima ste sve obavili postanu zelene. Sve u svemu, solidno izdanje ovog tipa igre koja će zasigurno naći svoju publiku, a na vama je hoćete li izbjegavati sporije neprijatelje i time štediti streljivo, šuljati se okolo ili pak riskirati ograničenost streljiva i dati si oduška pucnjavom. Na igraču je kako će doći do istine te otkriti što se dogodilo istražiteljevoj kćeri, ali i samim stanovnicima čudnog otoka.
Dead of Darkness je dostupan od 23. siječnja 2025. na Steamu za Windows, a u planu je kasnije i verzija za PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch i Xbox Series X/S. Ukoliko vas privlače naslovi u retro piksel art stilu s elementima horora, pružite priliku ovom indie developeru i isprobajte igru. Igra definitivno, unatoč sitnijim problemima, (koji se mogu riješiti u kasnijoj fazi s updateom) ima za ponuditi intrigantnu priču s elementima nadnaravnog i grotesknog, a razvoj moždanih vijuga prilikom rješavanja zagonetki je zajamčen.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio razvojni studio Retrofiction Game.