Španjolski Konan Barbarin
Jedna jako zanimljiva igra nam dolazi iz Španjolske od razvojnog studija Pow Pixel Games i izdavača Jandusoft S.L.
Igra je izašla 25.07.2024. godine i to na PC putem Steama, PlayStation 4/PlayStation 5 Cross-buy, Xbox One/Xbox Series X/S također Cross-buy, i na Nintendo Switcu.
____________________________________________________________________________________________
Pisanju ovog članka nam je puno pomogao detaljan opis koji nam je sam developer David Garay poslao, i tako nam zapravo dočarao kako je On sam kroz djetinjstvo uvijek težio svojoj igri i igri koju je želio da igra ali nikako nije nailazio na nešto slično, te je potaknut tom željom i voljom, usudim se reći nadmašio samoga sebe. Inače je David software developer koji je ne samo pisanjem kodova zapravo i radio na svemu, crtanju, pisanju i komponiranju glazbe. Kroz odrastanje nam navodi kako mu je od značajnijih konzola koje su imale utjecaj na njegov put bile ZX Spectrum, NES, SNES te kasnije PSX. No priča se uvelike mijenja jer 1995.godine napokon posjeduje PC, koji mu je zapravo otvorio vrata budućem developmentu. 2009.godine radi u timu od 13 osoba, od kojih je jedna bivši developer Nintenda. Isprobavao je sve 2D i 3D igre i tu je shvatio da mu nešto ipak nedostaje, igru koja će ga zapravo opisati kao osobu kakva i je. Zadao si je cilj da će spojiti svoje 3 glavne strasti:
-bogato mitološko okruženje kampanje Dungeon & Dragons
-omiljenu mu kinematografiju Conan Barbarin (1982)
-djela Lovecrafta i Howarda te Platonovi originalni tekstovi o Atlantidi
Za igru su zaslužna braća Garay, David i Havier.
Odličan posao dečki!
Duša Abathora
Naime tako je rođen upravo Abathor. Bio je to svijet gdje se Atlantis i njegova mitologija isprepliću sa karizmatičnim likovima. Drevni barbarin Crantor (doslovno Conan), valkira Sais, ninja ratnik Kritias koji je bio spoj Subotaija i Ryu Hayabusa, te albino mučenik Azaes u stilu Elrica-kanalizirajući duh Alucarda, Sephirotha ili tragičnih junaka Dark Soulsa.
Što se tiče igranja Abathor crpi inspiraciju iz Rastana, Black Tigera, Cadasha, Castlevanije i ActRaisera s referencama na Zeldu 2 i Wonder Boya.
Struktura same igre je stvarno klasičan, karta svijeta , sustav spremanja tile-based i istraživanje koje podsjeća na Super Mario World.
Važna napomena je svakako da je na soundtrackovima Abathora radila stvarno top-tier ekipa:
-Soyo Oka (skladatelj Super Mario Kart)
-Gryzor87 (Maldita Castilla) čija se paleta kreće od orkestralnog do plemenskog po inspiraciji Basila Poledourisa.
-Martin Tello, adaptivna glazba korištena s vertikalnim remiksima i proceduralnim tehnikama komponiranja
-Sebastien Gulluni, pravi poklonik zlatnog doba arkadnih igara.
Abathor
Abathor je 2D arkadno-akcijski hack & slash platformer za do 4 igrača. Na nama je posljednja nada za spas Atlantisa u kojoj nailazimo na mnoštvo neprijatelja i izazova. Prava uživancija uz prekrasan pixel art i epsku glazbu.
Naša borba napreduje kroz preko više od 50 levela sa postepenim rastom težine same igre i nevjerojatnim Boss bitkama.
Mada je igra namijenjena za igru do 4 igrača, može se normalno igrati i single play, mada međutim kroz igru osjetite polagano težinu, što je odlično inače bi nam igra mogla postati prelagana i na kraju monotona. Tu zapravo vidimo da nam fali drugi igrač iliti igrači jer je daleko zabavnije igrati u društvu dok usput dogovarate taktiku kako zajedno pobijediti bossa.
Pixel art vizuali
Grafika u igri je nešto prekrasno, doslovno je iskorišteno sve što se može da bi igra bila prava poslastica za oči… Prekrasne pozadine, let na divoskoj ptici koja izgleda prekrasno i začuđujuće je koliko zapravo animacija perja dodatno oživljava pixel art. Prva borba sa Krakenom itd.
Nalazite se u špilji sa velikom prazninom , tlo počinje podrhtavati, slika na ekranu nam pravi lagani shake, shvaćamo da su to stope i odjednom nam se pojavljuje ogromna silueta na sredini ekrana. Bila je to boss borba sa ogromnim Kiklopom. Pravi doživljaj!
Veliki utjecaj na igru definitivno igra prekrasan art i odlična glazba tj soundtrackovi koji diže igru na novu višu razinu.
Gameplay
Postoji ukupno 10 glavnih razina u normalnoj težini igre, svaka sa različitim brojem podrazina, npr prva razina je sadržavala 5 podrazina. Na kraju imamo oko 50 razina sveukupno plus još nekih bonus razina koje imam ako ponovno igru prelazimo na bravery težini kako bi testirali pravo iskustvo koje smo stekli. Na prvu se ne čini puno razina, mada neke razine traju duže od ostalih.
U igri skupljamo tokene ili Oracalcum što je unikatan materijal koji je zapravo i valuta koju skupljamo otvaranjem chestova i savladavanjem neprijatelja. Na određenom mjestu u levelu nailazimo na prodavača tj Vendora gdje možemo kupiti različite nadogradnje ili iteme kao npr Critical Hit chance, npr povećani weapon damage, tokene ili napitke za zdravlje.
Napomena u slučaju da izađemo nazad u main menu doslovno će te doživiti što ste mogli doživiti u old skul arcadeu, gubite sve što ste kupili, ne gubite napredak u igri ali ostajete praznih đepova 😉
Svaka kupnja se odnosi na svakog lika posebno, tako da nije isto za svakoga, što daje određenu dozu ili šarm igri,što nam je zapravo ok!
Kad završite svaki stage dobivate bonus za količinu ubijenih neprijatelja.
Borba
Borba u igri je odlično dobra iako nema napada iz skoka na dolje ili gore dok neki neprijatelji mogu, stoga je dobro ranije planirati poteze i kojeg lika sa kojim sposobnostima bolje iskoristiti.
Ispod Health bara imamo i Stamina bar koji kad nam se isprazni i ponovno napuni daje do znanja da je pun tako što bi nam lik napravio mali flash, zasjao bi na kratko. Tako bi znali kad nam je opet dostupan dodge ili napad.
Imamo osnovne napade Basic Attack, Jump, Dodge, Crouch i Special attack te neku od sposobnosti. Special attack u našeg Conana je bio nešto poput Charge attacka.
Svaki je lik koji ste mogli odabrati imao neku posebnost u svojim napadima i sposobnostima, no to je za neke značilo plus a za neke minus… Neki su imali veću mogućnost skoka od drugih, neki isto tako dash distance i brzinu.
Igra od samoga početka ne daje neko određeno iskustvo ,daje dojam monotonosti koju nam se na prvu čini da bi mogla cijela tako proteći, no kroz 2,3 razine već osjetite da je to nešto drugo, nešto što se mijenja i težina postepeno raste. Zato je veoma bitno dizati svoga lika, kupovati posebne iteme za njega jer će vam uvelike pomoći u daljnjim borbama pogotovo ako igrate sami.
Ukupni dojam
Ako imate dobru ekipu, starih retro gamera, ovo je sjajna igra koja će vas zaokupiti i zabaviti satima jer u društvu je sve stvarno zanimljivije i bolje. Tu igra zapravo dolazi do izražaja i odiše starom retro arkadom.
Vjerujemo da bi igra zabavila svakoga i zato bih preporučio svakome da joj da barem šansu jer će se stvarno uživiti u igru a i sami pixel art će kroz neko kratko vrijeme postajati sve realniji i realniji. Igra nam je stvarno potaknula maštu i vratila nas u doba mitologije i Atlantisa, te ponajviše našeg prvog protagonista Crantora koji je bio pravi Conan.
Galerija slika







Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio razvojni studio Pow Pixel Games i izdavač Jandusoft S.L.
