Warhammer 40,000: Darktide napokon je stigao na PlayStation 5, donoseći atmosferu distopijskog univerzuma na konzole nove generacije. Nakon uspješnog lansiranja na PC-u i Xbox Series X/ S, Fatsharkova kooperativna akcijska avantura uspjela je iskoristiti potencijal snažnog hardvera PlayStationa 5. Donosimo dojmove o tome kako se igra prilagodila Sonyjevoj konzoli i što možete očekivati ako zaronite u ovaj brutalni svijet.
Prvi dojmovi i prezentacija
Od samog početka, Darktide impresionira vizualnom prezentacijom. Zahvaljujući snazi PlayStationa 5, teksture, osvjetljenja i detalji okoliša dodatno su istaknuti. Hive city Tertium, u kojem se igra odvija, odiše tmurnom atmosferom koja savršeno dočarava Warhammer 40 000 svijet – mračan, klaustrofobičan i u potpunosti bez nade.
Uz podršku za ray tracing, refleksije i svjetlosni efekti djeluju zapanjujuće, pogotovo u područjima s puno industrijskog metala i svjetlosnih izvora. Detalji na modelima likova, poput njihovih oklopa, oružja i zastrašujućih mutacija protivnika, jasno pokazuju da je Fatshark ozbiljno pristupio prilagodbi igre konzolama.
Performanse
Na tehničkoj razini, igra nudi opcije za Performance Mode (60 FPS) i Quality Mode (4K s nižim brojem sličica). Testiranjem smo utvrdili da Performance Mode pruža znatno uglađenije iskustvo, što je ključno za intenzivne borbe koje zahtijevaju preciznost i brze reakcije. Quality Mode je vizualno impresivan, ali blago niži FPS može smanjiti užitak u dinamičnijim scenama.
Korištenje haptic feedbacka i adaptivnih trigera DualSense kontrolera dodaje novu dimenziju igri. Svaki trzaj oružja i udarac neprijatelja osjeti se u rukama, dok zvukovi koji dolaze iz kontrolera dodatno pojačavaju imerziju.
Na PlayStation 5 Pro konzoli igra se izvodi u 60 sličica po sekundu na 4K rezoluciji!
Gameplay – nova prilagodba kontrolama
Igra se savršeno prilagodila PlayStation kontroleru. Iako je originalna PC verzija zahtijevala preciznost miša za gađanje i brzinu tipkovnice za kretanje, konzolaška verzija koristi pametno mapiranje kontrola, čime omogućuje glatku navigaciju i precizno nišanjenje.
Kooperativna mehanika ostaje u središtu igre. Tim od četiri igrača mora surađivati kako bi preživio najezde neprijatelja, rješavao zadatke i napredovao kroz misije. Svaka klasa likova ima specifične sposobnosti, a uravnotežen tim ključ je uspjeha. PlayStation 5 verzija omogućuje fluidnu komunikaciju putem glasovnih chatova i pametnog dizajna sučelja.
Gameplay općenito
Darktide preuzima mnoge elemente iz Vermintide serijala, uključujući frenetičnu borbu na blizinu, ali dodaje vatreno oružje kao ključnu komponentu. Oružja poput lasera, boltera i plamenobacača čine gameplay raznolikijim, ali je i dalje naglasak na kombinaciji borbe na blizinu i udaljenost.
Borba je intenzivna i visceralna, s neprijateljima koji dolaze u ogromnim hordama. Igra zahtijeva dobru koordinaciju među članovima tima, jer su misije dizajnirane tako da kažnjavaju individualizam. Svaki od četiri dostupna lika ima specifične sposobnosti i uloge, što omogućava taktički pristup borbama.
Progresija i prilagodba
Igračima je omogućeno da prilagode svoje likove kroz razne opcije za opremu, sposobnosti i kozmetiku. Međutim, sustav progresije naišao je na mješovite reakcije – dok neki uživaju u izazovu i grindu, drugi smatraju da je napredak previše spor i repetitivan, posebno u kasnijim fazama igre.
Sadržaj i napredak
Darktide je poznat po svojim intenzivnim borbama i raznolikosti neprijatelja, a verzija za PlayStation 5 donosi sav dosadašnji sadržaj uz nekoliko optimizacija. Sustav napretka sada je poboljšan, što omogućuje igračima lakši pristup personalizaciji likova i prilagodbi oružja.
Osim osnovnih misija, igra nudi i izazove visokog rizika za iskusne igrače, gdje svaki pogrešan korak može značiti smrt cijelog tima. Multiplayer komponenta radi bez problema, s minimalnim kašnjenjima i stabilnom vezom čak i u najintenzivnijim scenama.
Novi sadržaj dostupan odnedavno na svim platformama
Grim Protocols Update: Ova besplatna nadogradnja uključuje novi način igre, novu misiju, nove obitelji oružja i poseban događaj povodom druge godišnjice igre.
Novi način igre – Havoc: Ovaj endgame način igre testira vještine najiskusnijih igrača kroz 40 sve težih razina s jedinstvenim modifikatorima i mutatorima.
Tri nove obitelji oružja:
- Dvoručni mač snage: Visoko-damage melee oružje s širokim napadima.
- Dvoručni mač sile: Kombinira melee i psihičke moći.
- Teški mitraljez za Ogryn: Teško vatreno oružje za podršku.
Nova misija – Dark Communion: Igrači se vraćaju na Carnival kako bi istražili njegove najmračnije kutke i suočili se s hordama kultista
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio razvojni studio Fatshark
Maskota Virus.hr portala