Aethermancer je monster collecting roguelite koji donosi puno kreativnih mehanika, čudovišta za skupljanje i ima izvrsnu pixel art grafiku. Igramo u ulozi Aethermancera, osobe koja može putovati između svjetova, sakupljati razna čudovišta i koristiti ih u borbi protiv neprijatelja. Neke roguelite mehanike definitivno podsjećaju na Hades, ali igra je mehanički jako jedinstvena.
Istražujemo nasumično generiran svijet i možemo koristiti jednostavne movement mehanike za pronalaženje predmeta, čudovišta i NPC-eva, ali i za otkrivanje boljih pozicija za početak borbe. Igra ima zabavne elemente iznenađenja gdje se neki neprijatelji skrivaju i ako nas uspješno napadnu iz zasjede imaju prednosti, a ako pravovremeno reagiramo mi dobijemo velike prednosti protiv njih. Također ako mi započnemo borbu s našim napadom dobijemo dodatne resurse na početku.
Borbe su se odvijaju u potezima i većinom se igraju kao 3 protiv 3 borbe. Borbe koriste sustav resursa gdje čudovišta raznih elemenata generiraju resurs svog elementa, a svojim osnovnim napadom mogu generirati još, dok s kompleksnim napadima troše iste resurse kako bi ih izveli ili pojačali. U borbi uvijek igramo prvi što omogućuje izvedbe raznih kombinacija i daje veliku prednost raznim strategijama kako možemo pripremiti obranu, ili onesposobiti neke neprijatelje prije nego oni stignu reagirati.
Igra ima razna kreativno dizajnirana čudovišta koje možemo pronaći u divljini i uloviti, a kao i u nekim drugim monster capture igrama u početku biramo jedno od tri čudovišta koje će nam biti uvijek dostupno. Čudovišta lovimo tako da u ih u borbi onesposobimo koristeći element na koji su slabi i onda sa specijalnim predmetom ih garantirano ulovimo. Tu nastaje problem u ranim fazama igre gdje nemamo dovoljno resursa, a teško je odlučit koje od njih želimo uloviti. Ipak, na kraju moramo skupiti sve? Kako čudovišta postaju jača tako otključavamo drugačije pasivne i aktivne efekte te to omogućava jako zabavne kombinacije već u ranoj igri.
Ako nam čudovište izgubi HP u borbi napušta naš team ali ostaje u kolekciji te kasnije ga možemo prizvati, ili u glavnom hubu uz potrošnju resursa namjestiti kao opciju za starting čudovište. Svaka mapa sadrži jedan altar gdje možemo potrošiti duše koje skupljamo da prizovemo jedno čudovište ako nam nedostaje u teamu. Kad izgubimo sva čudovišta u borbi vraćamo se u hub u kojem kao i očekivano možemo trošiti resurse i kupovati trajne nadogradnje.
Raznolikost čudovišta i njihovih napada je izvrsna za igru u early accessu, ali kroz prvih par pokušaja (i jednu uspješnu pobjedu nad zadnjim bossem) se činilo limitirano za velik broj prolazaka. Unatoč limitiranom broju čudovišta kombinacije koje možemo složiti s dostupnim stvorenjima su jako zabavne i vrlo rano smo uspjeli otkriti nekoliko dobrih i skoro nezaustavljivih strategija.
Vizualan dizajn igre je izvrstan, a pixel art NPC-eva i okruženja je stvara jedinstvenu atmosferu. Sama čudovišta imaju dovoljno jedinstvene dizajne da i ističu se jedni od drugih (i od čudovišta iz drugih igara) što je vrlo važno za ovakve igre gdje trebamo zapamtiti što očekivati od raznih neprijatelja.
Jedan od nedostataka igre je nešto što možda dolazi kao osnovno očekivanje u žanru sakupljanja/odgajanja čudovišta zbog ostalih igara, a to je da nema evolucije. Čudovišta uče nove sposobnosti, dobivaju veće brojeve, ali vizualno ostaju kakve smo ih našli u divljini. Manji naporan element s kojim smo se susreli je ključan dio dizajna Aethermancera, “Corruption”. Kroz borbe naša čudovišta se polako koruptiraju i za svaki bod Corruptiona imaju manje HP-a na početku borbe. Kroz mape pronalazimo metode za smanjiti Corruption i neka čudovišta imaju metode uklanjanja corruptiona na razne limitirane načine. Ali u prvih par pokušaja Corruption često može biti razlog za gubitak igre. Čini se da je ta mehanika tu da oslabi timove koji ne traže rješenje za corruption i da nas natjera da razmislimo kad želimo ići u borbe a kad je bolje samo nastaviti na novu mapu.
Sve u svemu igra je jako zabavno iskustvo s puno razloga za ponovno prelaženje kao u ostalim rogueliteovima, ali uz to raznolikost čudovišta, njihovih napada i pasivnih sposobnosti dodaje puno dodatnih elemenata u svakom novom pokušaju. Igru definitivno mogu preporučiti u trenutačnom stanju, ali se iskreno nadam novim čudovištima kako se igra bliži punom releaseu.
Primjerak Early Access verzije za potrebe osvrta ustupili razvojni studio moi rai games i izdavač offbrand games
