
Eriksholm je imaginarni skandinavski industrijski grad pun magle, škripavih strojeva i neizgovorenih tajni. U središtu priče nalaze se dvoje siročadi, Hanna, koja na početku priče bude okružena policijom zbog nečega što je njen brat Hermann učinio. Nakon što im inicijalno pobjegne, Hanna traži Hermanna po cijelome gradu kako bi otkrila što je napravio, a usput otkrila i par tajni koje nike očekivala.
Iako početak djeluje od početka zanimljivo, priča se najviše otvara u drugoj trećini igre, kad otkrivamo dublje motive antagonista i društveno-političku strukturu grada. Tematski, igra dira u klase, moć korporacija i cijenu tehnološkog napretka, a sve to bez didaktike, dovoljno je suptilno da ostavlja prostor za interpretaciju.
Osim kroz razgovore, priču otkrivamo kroz pisma, collectible kartice i prisluškivanje likova koji nam detaljnije objašnjavaju situaciju u Eriksholmu. Kroz novinske članke se može saznati da je ovo nekada bio bogati grad koji se bavio izradom jedara, no s dolaskom industrijske revolucije i parnih brodova, naglo je postao siromašan što je dovelo do podjele u društvu.
Naravno, da bi igra bila standardni klasik plot twist u viktorijansko doba, imamo i neobjašnjivu bolest koja napada stanovnike grada. Mogli su tu biti ipak malo maštovitiji, but oh well, gameplay pomaže.
Gameplay
Igru sam testirao na PlayStation 5 i iako sam se inicijalno bojao kako će se pokazati real-time izometrični pogled na igru, ispalo je da su top odradili. Kontrola je jednostavna, početak je iznimno jednostavan i pomaže igraču da uhvati sve korake veoma jednostavno.
Zanimljivo je što Hanna zapravo uči igrača skillove koje već zna, poput gađanja strelicama za uspavljivanje te je to prikazano na način da Hanna objašnjava mlađim prijateljima kako koristiti.
Igra je bazirana na stealthu, u pravilu vas ne smiju pronaći i cilj je skrivati se od policije i drugih negativaca. Naravno, kako ne bi bilo dosadno, dodali su i zagonetke.
Zagonetke su u pravilu fer: tragovi se nalaze u okruženju i dijalozima, a logika je konzistentna. Naravno, tu je problem izometričnih igara, a to je pixel hunting. Sićušni interaktivni elementi mogu se propustiti ako niste pedantni. Interface je funkcionalan, ali zna biti trom kod bržeg kretanja između lokacija.
Dobra stvar je što se može zumirati i odzumirati po potrebi, tako da to olakšava stvar, ali problem je kada vas traži više likova pa je teže pratiti dok je zumirano do kraja. Dobra fora je da se može “baciti” pogled i vidjeti nešto dalje i tako napraviti plan prije nego se ide u akciju.
Igra me podsjetila na starije Desperado igre, ne samo izgledom već i dizajnom mapa, a top je što igrači mogu pristupiti jednom problemu na više načina.
Vizuali i atmosfera




Estetika Eriksholma izgleda fantastično, i to ne samo zato jer je izometrična igra koje smatram posebno lijepima.
Hladna paleta boja, oštri kontrasti i fina mješavina art deco i industrijskih motiva. Animacije likova nisu na razini najvećih produkcija, ali su dovoljno izražajne da podrže emocionalne momente. Posebno su impresivne pozadinske ilustracije i rad na svjetlu, grad izgleda živ, iako vlada misteriozna bolest.
Kadriranje scena podsjeća na strip, ponekad se okvir sužava, fokusira na detalj, a zatim širi kako bi otkrio novu zagonetku ili opasnost. Taj filmski pristup čini istraživanje vizualno zanimljivim.
Glazbeni score je diskretan, toliko da ga često nisam ni skužio. Većinom je bogat laganim klavirskim motivima koji se pojačavaju u emocionalnim klimaksima.
Dizajn zvuka je vrhunski: zveckanje metala, udaljeni vlak, šum strojeva, sve doprinosi osjećaju da ste u industrijskom gradu. Glasovna gluma solidna je, s povremenim naglascima koji dodaju autentičnost, iako sekundarni likovi nekad zvuče prilično karikirano.
Zaključak
Eriksholm: The Stolen Dream je narativna avantura koja će zadovoljiti ljubitelje atmosferičnih, priča‑fokusiranih igara s klasičnim puzzle pristupom. Nije revolucionarna, ali je pažljivo izrađena i priča postane u jednom trenutku dobra do vrlo dobra. Ako volite uroniti u mračne industrijske pejzaže i rješavati zagonetke koje nisu tu da vam idu na živce, ovo je putovanje vrijedno vaše pažnje.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač Nordcurrent