Breath of the Kong
Prošlo je 11 godina od posljednje Donkey Kong igre, a čak jezovitih 26 godina od zadnje prave 3D avanture (Donkey Kong 64 iz 1999.). U jednom trenutku činilo se kao da je Nintendo zaboravio na svog najjačeg majmuna, servirajući nam samo reizdanja i sporedne uloge u Mario Kartu i Smash Bros. Ali ne, Bananza je napokon tu. Velik, glasan i razoran povratak u 3D formu. Donkey Kong se vratio.
Već nakon 10 minuta igranja jasno je da Bananza dolazi iz iste kuhinje koja je napravila Super Mario Odyssey. Koncept je vrlo sličan, 3D svijet sa otvorenim, sandbox nivoima, punim slobode i istraživanja, u kojima umjesto power moon-ova skupljamo kristalne banane, tzv. Banandium gemove. Međutim, Kong nema frizbi kapicu kao Mario. Kong je tu da razara i uništava sve što mu se nađe na putu.
Tears of the Kingdom vibe, anyone?
Monkey see, monkey SMASH!
Glavna novost ove igre je kaos i destrukcija. Ako želiš kopati rupu od 30 metara jer te zanima što je dolje? Slobodno. Ako želiš popeti se na najvišu liticu samo da bi skočio dolje i razbio tlo? Izvoli. Igra te pušta da budeš primalni, radoznali Kong.
DK može uništiti gotovo svaki teren, šakom provaliti kroz zid, probiti strop iznad sebe, otkinuti komad stijene i zamahnuti njime ili ga baciti. Svaka stijena može postati daska za surfanje. I upravo tu leži čar, taj osjećaj slobode i destrukcije u jednom.
Sad kad smo iskopali ovu rupu, možemo nastaviti s pričom. Možda. Do sljedećeg poriva za kopanjem.
Nova, voxel tenhologija uništavanja terena daje igri nevjerojatnu dozu interaktivnosti. Zidovi, podovi, stropovi – svaka pukotina može skrivati tajnu. Izuzetno je zabavna i otkriva jedan potpuno novi pristup istraživanju i pronalasku stvari, a odlična je i kao ispušni ventil. Redovito se igrajući zapitam, što još mogu razvaliti? Kolekcionari će poželjeti pronaći svaku od tisuća Banandium banana, gotovo svaka sa osobitim izazovom i mehanikom (neke ćete samo kupiti u shopu).
Zlatna groznica luduje
Kong skače i penje se točno onako kako ste naumili. Gotovo svaki teren je penjiv, te me u neku ruku ova igra podsjeća stoga i na Breath of the Wild, upravo zbog te ogromne evolucije u odnosu na prijašnja izdanja te dostupnosti cijelog terena kao sandbox. Ako se želim negdje popeti – mogu. Ako želim iskopati duboku rupu – hoću. Čisto eto, jer želim, i jer je vrlo zabavno i zarazno.
Sviđa mi se kako mapa pamti moj kaos
30 slojeva pustolovine
Umjesto niza tradicionalnih svjetova, Bananza vas doslovno spušta 17 katova, odnosno layera ispod površine. Svaki layer ima pod-zone s vlastitim biomima. Tu su otrovne šume, prastare ruševine, staklene špilje, i svaka skriva Banandium gemove, kristalne banane koje otvaraju put dalje. Upravo taj vertikalni napredak daje osvježavajući štih igri, pogotovo kada se vratite u stare zone istražiti ono što ste fulali.
Ovi trokut-portali vodit će vas u nove, zanimljive mini sekcije
Layeri su prožeti mini izazovima, od uništavanja zidova sa bombama, platforminga, skupljanja što je više moguće zlata ili pobijediti neprijatelje u zadanom roku, do teleportacije u sasvim nove mini-zone sa zagonetkama ili side-scrolling sekcijama (tipa retro throwback u prvi nivo Donkey Kong Country-a), a sve s konačnim ciljem skupljanja novih kristalnih banana.
2D sekcije su zaista odlične. Sad želim novog 2D Konga.
U svakom layeru žive interesantni NPCevi, od majmuna rudara do antropomorfnih kristala, a vidjet ćete i neka stara, dobro poznata lica. Svaki layer ima glavni hub, gdje možete otključavati nove skinove ili pak investirati u mini apartman gdje možete odspavati i dobiti bonus health point kao u novim Zeldama.
DK & Pauline – duet s dušom
Igra vas vrlo brzo upoznaje s drugim protagonistom, razgovorljivim malim kamenom za koji se ubrzo pokaže da je zapravo Pauline iz Mario Odysseya, u tinejđerskoj dobi. Kong i Pauline čine savršeni duo. Pauline se razvija od sramežljive pjevačice do prave heroine, koja stječe sve više i više samopouzdanja kroz progresiju igre. Evolucija njihovog prijateljstva kroz igru jedna je od ljepših stvari koje sam vidio u gamingu u zadnje vrijeme. DK, iako ne govori, savršeno gestikulira svoje namjere i osjećaje, prema Pauline i drugima.
Pauline u krizi identiteta, ali Kong pomaže, na svoj način
Tijekom svoje avanture, naići ćete na majmunske starješine, od kojih ćete naučiti razne transformacije. Kad Pauline zapjeva, DK kratkotrajni ulazi u Bananza mod, pretvarajući se u snažnog Super Konga, brzog Zebra Konga, ili par Noj Konga koji može letjeti, odnosno glajdati. Svaka transformacija ima svoj stil i mijenja dinamiku igre.
Gorila starješine su glavni čuvari novih, Bananza moći
Ako igrate co-op, drugi igrač može djelomično upravljati s Pauline, pjevati da ukloni barijere ili koristiti eksplozivne glazbene napade. Neloša ideja za uključiti još nekoga u igru, pogotovo mlađu osobu. Bananza također podržava GameShare, tako da i vaš online prijatelj može kontrolirati Pauline.
Priča i humor s dubinom
Priča je jednostavna, ali vesela i šarmantna. DK se zaputio u podzemlje u lov na Banandium Gemove. Zli, pohlepni majmun, Void Kong želi ukrasti sve Banandium Gemove i pretvorio je Pauline u kamen. DK i Pauline moraju se spuštati sve do srži planeta kako bi pronašli izlaz do površine (logično) i pronašli što više banana te pobijedilo Void Konga. Igra redovito obalansira između simpatičnog humora, ozbiljnijih trenutaka i blasavih preokreta. Ipak je ovo Nintendo.
Zarađeni Banandium gemovi služe kao valuta za otključavanje novih sposobnosti u skill treeu, od novih comboa, unaprijeđenja healtha do specifičnih bananza sposobnosti. Osim toga, po svakom nivou su rasuti i fossili, valuta za kupovanje skinova, kojih je pregršt. Možete mijenjati odjeću i Kongu i Pauline, a posebno me iznenadilo što možete mijenjati i boju Kongova krzna. Postoji čak i foto‑mod te DK Artist, mini mod u kojem možete rezbariti i dijeliti vlastiti artefact u igri.
Od drugih valuta i kolekcionarskih predmeta tu su zlato, koje puni bananza metar, dobri stari baloni, koji vas spase kada padnete u provaliju te ploče za in-game jukebox u hub zonama.
Iako glavna priča traje solidnih 15–20 sati, vjerujem da ćete, baš kao i ja, teško odoljeti iskušenju da prekopate svaki kutak u potrazi za novim izazovima, skrivenim bananama i fosilima. Realno, lako je potrošiti i 30+ sati bez da trepnete.
Audio, vizuali i performanse
S obzirom da je tematika igre uvelike povezana s glazbom, soundtrack je, naravno, odličan. Orkestralne teme, elektronski beatovi i obrade starih klasika savršeno se uklapaju u atmosferu igre. Kada Pauline zapjeva u Bananza modu, glazba se pojača, tempo raste, i igra postaje spektakularna, savršeno sinkronizirana s gameplayom, a ako pritom bacite pogled na Pauline, vidjet ćete kako je savršeno animirano njeno pjevanje dok sjedi DK-u na ramenu.
Grafički, ovo je Nintendo u punom sjaju. Kong izgleda detaljno, u novom, obogaćenom dizajnu s izražajnom dlakom i bogatim animacijama. Što je puniji bananza metar, to je i sjajnija Kongova dlaka. Layeri su šareni, dinamični i tehnički impresivni, svaka zona je zanimljiva, oku ugodna i taman je dovoljno velika da ne dosadi.
Igra zaista izgleda odlično
Igra se generalno vrti u 60 fps-a, no u složenijim područjima (kao Bananza mod s puno uništavanja) možemo vidjeti padove performansi. Iako je igra prvotno planirana za originalni Switch, drago mi je da se Nintendo odlučio za ekskluzivu na dvojci. Smatram da bi previše grafičkog žrtvovanja bilo potrebno da se omogući adekvatna verzija na originalu. Na bugove nisam nailazio, ali kamera zna ponekad poludjeti i biti nezgodna i nepregledna u uskim tunelima i kada kopate preduboko.
Kong, kralj džungle se vratio!
Donkey Kong Bananza je ono što sam želio i očekivao od 3D DK nastavka: slobodu Odysseya, destruktivnu snagu gorile i zdravu dozu Nintendovog ludila. Nintendo je pronašao pravi balans između nostalgije i svježih ideja. Bananza je ne samo duhovni nasljednik Odysseya, već sljedeči korak u 3D platformingu. Ova igra je jednostavno zabavna i razarajuće zarazna. Nemoguće je ne igrati ju sa osmijehom na licu. Zabavit će i starog veterana i mladog gamera i toplo ju preporučam svakome.

Igra, piše i pokušava ne komplicirati. Ne uspijeva uvijek.
