
Online skidanje video igara sve je popularnije među igračima. Ako se preko Interneta već mogu skinuti knjige, pjesme i filmovi, zašto ne bi i najnoviji FPS?
Usprkos tom razmišljanju, digitalna distribucija video igara, odnosno mogućnost njihova downloada preko Interneta, procvjetala je tek zadnjih godina ovog desetljeća. Razlozi tome bili su sporija brzina veze, slaba povezanost konzola s Internetom te skepticizam kupaca i distributera. No čim je riješen prvi problem, uklonile su se i ostale prepreke. Sumnja igrača i distributera postupno je jenjavala nakon uspjeha Valveove Steam usluge na PC – u, odnosno Microsoftova Livea na Xboxu, a novogeneracijske konzole su, poučene tim primjerima, implementirale vlastita sučelja namijenjena online igranju te skidanju sadržaja. U početku je taj sadržaj uključivao sitnice poput demoa igara, flash naslova, skinova i wallpapera, ali se s vremenom proširio na download dodatnih epizoda, mapa ili pjesama već postojećih igara znanog kao DLC (downloadable content), epizodnih igara te, na kraju, cijelih naslova.
Izdavačima, općenito, ovakav način distribucije predstavlja najviše problema. Oni su praktično nepotrebni budući da proizvođači sami mogu dignuti stranicu na kojima će prodavati svoje igre. Unatoč tome, developeri trebaju sponzora tijekom razvojnog procesa pa se njihov dogovor s distributerima uglavnom svodi na to da ih oni financiraju dok rade na igri, a zauzvrat dobivaju postotak prihoda od online distribucije. Isto tako, kako bi se neki proizvođači i izdavači zaštitili od piratizacije, na igre stavljaju DRM (Digital Rights Management) zaštitu koja onemogućava instaliranje skinute igre na drugom primjerku igraće platforme, odnosno dozvoljava instalaciju igre ograničen broj puta. Igrači se protiv te zaštite opravdano bune jer se kupljene igre na optičkom mediju mogu bezbroj puta instalirati na bilo kojem primjerku odgovarajuće platforme. Također, jednom tako kupljenu igru gameri više ne mogu prodati.
Ipak, zahvaljujući prednostima poput dostupnosti i jeftinije cijene, digitalna distribucija video igara bilježi rast iz godine u godinu. Napokon, nije li ugodnije nabaviti igru jednim klikom, umjesto da trebate otići u obližnju trgovinu samo kako biste tamo saznali da je naslov koji ste čekali mjesecima – rasprodan?
Najpopularniji servisi s kojih možete skidati video igre:
Xbox Live Marketplace – Iako se online igranje plaća, Live je po kvaliteti usluge daleko ispred svoje konzolaške konkurencije
Steam – Najpopularniji PC servis za digitalnu distribuciju te online multiplayer igranje koji broji više od 20 milijuna korisnika
GOG – Good Old Games nudi klasike igraće industrije za cijenu od 30 – 50 kuna
Specijal originalno objavljen 2009. godine na portalu Lock ‘n’ Load.