Dugogodišnji fanovi From Software igara, koji su preživjeli izazove poput Elden Ringa i Dark Souls serijala, sigurno znaju ponešto o korijenima “souls-like” žanra. Definiran ključnim elementima poput “bonfire” kontrolnih točaka, ograničenih iscjeljenja, i zloglasnih bosseva, ovaj tip igara stekao je veliku popularnost u posljednjih deset godina. Danas su ti dizajnerski principi postali pravilo, što vidimo u novim naslovima poput Lies of P.
No, ako se osvrnemo na prvi ulazak u Souls serijal, inovativni Demon’s Souls, naići ćemo na igru koja razbija mnoge konvencije na koje su se novije igre oslonile. Demon’s Souls koristi kompleksne, ponekad i neprijateljske mehanike koje ne prate moderne trendove laganog napredovanja i osjećaja moći za igrače. Oštri rubovi ove igre, baš kao i kod Dark Soulsa, jednako su važni za njezin uspjeh kao i borbe i zanimljiva priča. Pitanje ostaje hoće li se From Software ikada vratiti ovakvom pristupu.
Demon’s Souls ne skriva svoju nemilosrdnost: već u uvodnom tutorialu baci vas pred masivnog šefa koji vas gotovo sigurno porazi i oduzme vam polovicu zdravlja, bez mogućnosti da se revanširate u skorije vrijeme. Ova mehanika podjele između “ljudskog oblika” i “oblik duše” s pola zdravlja najbolje opisuje cjelokupni doživljaj igre. Kako su mnogi igrači otkrili u Bluepointovom remakeu za PlayStation 5 iz 2020. godine, to je samo početak nepopustljive prirode koju igra nudi.