Spooky season je pred nama, a kao i svake godine, Playstation nas je dočekao s naslovima namijenjenima za ovu sezonu. Za October monthly nas je dočekao Dead Space remake (čiji osvrt će vas dočekati za par dana) i Dead Island 2!
I dok je jedan kao što mu samo ime kaže u svemiru, drugi je naravno u… Los Angelesu?
Zanemariti ćemo da autori u ovome nastavku nisu bili fokusirani na geografske restrikcije naslova već na razvoj, jer ova igra je bila u development hellu preko 10 godina i već su više-manje svi očekivali da nikada neće vidjeti svjetlo dana.
Srećom, bili su u krivu i dočekao nas je isti koncept kao u prvom naslovu i stand-alone nastavku Dead Island: Riptide – 6 slayera, tona zombija i hrpa otkačenih likova koji nam zadaju side-questove kakve bi i očekivali od celebritya i influencera.
Spoiler alert: Ako birate Ryana, nije baš vatrogasac kakav ste mislili.
Kao i originalni Dead Island, igra grafički dobro izgleda, ali ne u onom AAA smislu, već tijekom neprestane adrenalinske akcije nećete ni primijetiti da modeli nisu baš toliko detaljni, da se ponekad zombiji učitavaju vama pred očima.
Sunčani prizori plaža, palmi i luksuznih vila u kontrastu su s krvavim tragovima zombija, stvarajući živuću sliku apokalipse u vibrantnim bojama. Ulice su prekrivene detaljima koji unose osjećaj života, ili barem onoga što je od njega ostalo: uništeni automobili, napuštene trgovine, grafiti i krvavi tragovi pretvaraju LA u pozornicu za neprestani kaos.
Svjetlosni efekti dodatno pojačavaju atmosferu, osobito kad se borite protiv horde zombija u zalazak sunca ili kad eksplozije obasjaju mračnu ulicu. Teksture su često jednostavne, ali vizualna dinamika pokreta i efekti borbe nadomještaju manjak detalja u modelima. Ponegdje ćete primijetiti niske rezolucije na objektima u pozadini, ali usred brzih borbi i rasprskavanja zombija, rijetko ćete zastati da primijetite te sitnice.
Iako grafički nije na vrhuncu tehnologije, Dead Island 2 koristi svoj stilski izraz maksimalno. Šareni prikazi brutalnosti, zajedno s bogatom paletom boja i svjetlosnim efektima, stvaraju atmosferu koja nije mračna, već pomalo i vesela.
Gameplay
U svojoj srži, Dead Island 2 nas vraća onome što su mnogi zavoljeli u originalnom naslovu – čistu, bezbrižnu zabavu u masakriranju zombija s dozom crnog humora. Iako je igra prošla kroz dug put razvoja i nekoliko promjena studija, ono što je na kraju stiglo na naše ekrane odraz je strpljivog rada i neskrivene ljubavi prema žanru.
Dead Island 2 se ne pokušava pretvarati da je nešto što nije; umjesto toga, koristi svoja ograničenja da bi stvorila iskustvo u kojem fokus ostaje na akciji i vizualnoj zabavi, čak i kad scenarij ili mehanike igre djeluju ponešto jednostavno ili već viđeno.
Naš protagonist, bez obzira kojeg slayera izabrali, lutat će kroz sunčane ulice Los Angelesa, u “Hell-A” verziji grada prepunog zombija. Moram priznati da mi je naziv Hell-a bio do starta malo cringe, a i previše se koristi tijekom cijele igre.
Postoje neki elementi koje igrači vole – poput raznovrsnih neprijatelja, kreativnih oružja i primamljivog F.L.E.S.H. sustava (objasnim malo niže) koji donosi do sada neviđenu razinu grafičke brutalnosti, što posebno dolazi do izražaja kada u režimu kooperacije prijateljima pošaljete zombije letjeti unatrag uz pomoć dropkick-a.
Igra ima RPG elemente temeljene na kartama koje dodajete svome liku. Neke karte su jedinstvene za Vašeg lika, no u principu nisu baš previše presudne za igru u kasnijoj fazi, ali na početku Vam mogu biti razlika između života i smrti.
Dead Island 2 nas poziva na akciju koja naginje klasičnoj arkadnoj zabavi – kao kad udarate zombije “naslijepo”, koristeći hrpu improviziranih oružja i resursa koje pokupite s ceste.
Co-op je dio gdje ova igra blista. Možete pozvati do dvoje frendova ili random igrača da se pridruže Vašem timu, a zabava je zagarantirana. Kad se tim koordinira, svaki susret s zombijima postaje prilika za kreativne metode eliminacije.
Osjećaj kaosa i euforije eskalira kad tim uspije orkestrirati smrtonosne kombinacije, na primjer, koristeći električne zamke kako bi spržili zombije, a zatim dropkick potezom odbacili preživjele prema frendu koji ih dovrši bejzbolskom palicom. Ova razina interakcije s okruženjem i kombinacija napada je daleko zabavnija od single playera, a još ako imate svoju ekipu možete očistiti LA bez problema.
Igrači mogu zajedno istraživati i dijeliti resurse, stvarajući dinamičan gameplay gdje se prijatelji moraju osloniti jedni na druge, osobito kad se nađu okruženi brojnim neprijateljima. Iako ovo zvuči kao da ćete si pomagati, često će izbiti svađa zbog “slučajnog” uzimanja oružja s dobrom statistikom.
Neke stvari se nikada ne mijenjaju.
F.L.E.S.H. – Gore na novoj razini
Jedna od najupečatljivijih komponenti igre svakako je F.L.E.S.H. sustav – inovativni pristup simuliranju oštećenja na zombijima. Svaki udarac, posjekotina, lom ili eksplozija na tijelima zombija prikazana je na zapanjujuće detaljan način.
F.L.E.S.H. (Fully Locational Evisceration System for Humanoids) predstavlja jedan od najrevolucionarnijih sustava prikaza oštećenja ikada viđenih u videoigrama. Radi se o tehnologiji koja na zapanjujuće precizan način simulira fizičke posljedice svakog udarca ili posjekotine na zombijima. Zahvaljujući ovom sustavu, svaki fizički kontakt s neprijateljem djeluje nevjerojatno realistično – svaki dio tijela zombija ima svoje specifične reakcije, a igra detaljno prati kako se koža, meso i kosti razdvajaju i mijenjaju pri svakom napadu.
Kul je vidjeti kada koristite oružje poput sjekire ili mača da točno vidite gdje nastaje rez na zombiju. Dapače, možete vidjeti detalje poput odvajanja mišićnih vlakna.
Vatreno oružje s druge strane radi skroz drugi efekt, a to je eksplozija dijelova tijela bazirana na pogotku, ili u slučaju da koristite doslovno vatreno oružje, kao što je mačeta koja gori, vidjeti ćete kako zombi polako gori i mijenja izgled. Vrh!
Fora je i što određeni zombiji imaju otpornost na određene elementarne efekte, kao npr. zombi električari imaju imunitet na napade oružjima koja imaju električni damage. Tako da, ne možete se oslanjati isključivo na jedno najdraže oružje, nego kontinuirano kombinirate oružja ovisno o situaciji.
Igra tako nagrađuje brutalnost u borbi i omogućava igračima da iskuse sav adrenalin borbe na način koji je jedinstven za ovaj naslov. Mnogi su kritičari ovaj sustav proglasili jednim od najvažnijih dodataka koji igru čine drugačijom od sličnih survival naslova.
Misije i atmosfera – Pokušaj parodije na influencere
U Dead Island 2, odabir lika može značiti puno ili vrlo malo, ovisno o Vašem stilu igre. Svaki od šest slayera donosi specifične vještine i osobnosti, a među njima se posebno ističe Ryan, koji nije tipični vatrogasac kakvog bi možda očekivali, već lik s dozom ironije i crnog humora.
Iako je priča najosnovnija moguća verzija zombie priče i ne ide previše u dubinu, interakcije sa sporednim likovima pružaju zabavne trenutke. Likovi koje srećemo nisu standardni NPC likov, već često parodiraju poznate stereotipe iz Los Angelesa, poput narcisoidnih celebova i ekscentričnih influencera koji traže pomoć u borbi protiv zombija dok istovremeno brinu o svojoj “imovini” i imidžu.
No, tu dolazimo do maloga problema. U početku nailazimo na zabavne situacije – spašavanje influencera koji strahuje za svoj broj pratitelja više nego za život, ili pomaganje celebima opsjednutim luksuzom dok se grad raspada – te interakcije brzo gube svoj šarm. Likovi koji u početku djeluju karikaturalno i smiješno, često zbog svojih ispraznih prioriteta, nakon nekoliko misija postaju predvidljivi, a humor veoma brzo nestane kada morate riješiti isti quest svaki puta iznova, samo na drugoj lokaciji.
I da. Misije se ponavljaju. Cijelo vrijeme.
Ponavljanje sličnih zadataka za iste likove smanjuje osjećaj napretka i dinamike, a repetitivna priroda zadataka povremeno narušava intenzitet igre i humor gubi na efektu.
Osim toga, neki od NPC-ova koji su zamišljeni kao satirični prikazi društvenih trendova – poput influencera koji i usred apokalipse snima “selfieje” i vrišti o gubicima svojih sljedbenika – djeluju kao koncept koji nikad u potpunosti ne doseže svoj potencijal. Zbog toga se igračima, nakon početnog oduševljenja, mogu učiniti jednodimenzionalnima i ispraznima.
Igra bi profitirala od većeg raspona humorističnih elemenata i dublje razrađenih zadataka, možda kroz priče koje bi proširile perspektivu tih karikaturalnih likova, ili ponudile dodatne slojeve ironije. Jedini lik koji mi je imao stvarnu dubinu je Patton, jer nudi spektar emocija, odličnu pozadinu koja je za razliku od naših slayera malo više objašnjena, tragediju i dozu humora.
Plus, Patton je cool dude.
New Game+
Dobra vijest je da tijekom pisanja ove recenzije izašao New Game+ mod, tako da sam odigrao igru još jednom. New Game+ mod u Dead Island 2 donosi osvježeno iskustvo za igrače koji su već završili kampanju i žele ponovno uroniti u priču s dodatnim izazovima i prilagođenim buildovima. Ovaj mod omogućuje igračima da zadrže sve svoje zarađene vještine, oružja i opremu iz prethodne kampanje, što znači da ne morate čekati 10+ sati da nađete svoje prvo vatreno oružje.
Jedna od najupečatljivijih promjena u New Game+ modu je prisutnost moćnih Apex zombija gotovo odmah od početka igre. Dok su ti elitni zombiji u standardnom modu rezervirani za kasnije dijelove kampanje, ovdje ih igrači susreću već u prvim misijama. Apex zombiji posjeduju posebne vještine i povećanu izdržljivost, što donosi dodatan izazov i potpuno novu dinamiku borbe. Igrači će morati prilagoditi svoje strategije, jer standardni pristupi možda neće biti dovoljni za ove moćne neprijatelje.
Pored Apex zombija, čak su i obični neprijatelji značajno jači u ovom modu. Redovni zombiji sada imaju povećanu količinu zdravlja i nanose više štete, čineći svaku borbu napetijom i rizičnijom. Naravno, Vaš lik će također biti daleko jači, ali ovaj dio mi je bio daleko zabavniji.
BTW, nemojte odmah skočiti u New Game+ jer neki questovi su dostupni tek kad završite igru.
Final Verdict
Dead Island 2 je poput ljetnog horor filma – ne pokušava biti ozbiljan ni revolucionaran, već zabavan kaos u kojem je jedino pravilo: udari prvog zombija kojeg vidiš i smij se dok leti u komadićima. Nakon što je igra prošla kroz desetljeće development hella, dobili smo ono što smo možda potajno priželjkivali – jednostavno, krvavo, ali zarazno iskustvo.
F.L.E.S.H. sustav je doslovno mesnata poslastica koja svaki susret sa zombijima pretvara u vlastiti horor spektakl, dok vas Hell-A svako malo podsjeća da i usred apokalipse ima mjesta za satiru i humor. Susreti s celebima koji bi radije spasili svoj Instagram profil nego vlastitu glavu dodaju dozu parodije koja igru čini još zabavnijom, barem dok ne počnu ponavljati iste zahtjeve po deseti put.
Ali hej, i oni su skoro kao zombiji – njih ne smeta rutina.Bez obzira na mane, Dead Island 2 je sve što treba biti: otkačena, krvava avantura kroz apokaliptični Los Angeles gdje se smijete, vrištite i udarate zombije u jednom neprekinutom nizu arkadne zabave. Ako volite kaos i ne tražite dublje filozofske poruke, Dead Island 2 je vaš idealan koktel užasa i zabave.