Battle Aces, razvijen od Uncapped Games trenutno je u beta accessu, a predstavlja inovativni pristup žanru real-time strategije (RTS). S obzirom na svoju jednostavnost igra će vas brzo “zaraziti” da kliknete opet na matchmaking queue. Toliko je jednostavna u mehanikama i preljepa animacijama da će vas jednostavno “zvati” da odigrate opet. Sa svojim deck building pristupom, stvara se dubina igranja te se na taj način možete okušati i u raznim taktikama i pristupima pri savladavanju vaših neprijatelja.
Koncept i igrivost
Battle Aces postavlja igrače u ulogu zapovijednika futurističkih dronova, gdje svaka odluka može utjecati na ishod bitke. Različiti “deckovi” jedinica omogućavaju igračima da prilagode svoje vojske specifičnim taktičkim izazovima koje predstavljaju protivničke snage. Ova strategijska komponenta je ključna, jer igrači moraju pažljivo birati između jedinica za napad, obranu ili podršku, ovisno o situaciji na bojnom polju. Ukoliko u taj mix dodate da mod 2v2 doslovno znači da vam se baze spawnaju jedna pored druge te oboje morate prevladati druga dva protivnika stvar se vrlo lako može zakomplicirati. Kada god sam probao igrati 2v2 mod bilo je vrlo teško ujednačiti taktiku. Trebam li graditi support units ili attacking units. Šaljem li ih na protivničku bazu ili držim sredinu. Čini se kao da bi stvar bila poprilično jednostavnija za organizirat ukoliko bi postojala neka vrsta suvisle komunikacije – no ona izostaje. Što je također dodatan layer koji čini ovu igru zanimljivom te vas tjera na konstantan engagement i promišljanje koje bi korake protivnik mogao napraviti (ili njih dvoje).
Vizualni dizajn i tehnička izvedba
Visoko polirani vizualni efekti i animacije čine igru totalnim eye candyem, a osjećaj igranja je cosy i vedar, pa se time igra dodatno još čini pristupačnom i mami “za još”. Sami roboti, odnosno uniti, koji su dostupni u igri su zaista lijepo dizajnirani te se fino uklapaju jedni s drugima. Tu i tamo ima neki čudni unit koji se čini kao da je izašao iz starcraft-a, no ne narušava imerziju igranja.
Prilagodljivost i strategija
Velika prilagodljivost sastava jedinica omogućava igračima da razvijaju složene strategije. Mogućnost kombiniranja različitih vrsta jedinica za stvaranje balansiranih ili specijaliziranih vojski daje igračima slobodu da eksperimentiraju s različitim taktičkim pristupima, što igru čini izuzetno dinamičnom. Trenutno in-game shop ima mogućnost otključavanja unita, pa kako napredujete kroz igru moći ćete si zapapriti deck nešto jačim i ozbiljnijim unitima – no time će i vaš način igranja biti dinamičniji. Neka pravila svakako postoje, pa tako ima slot za svaki unit type te možete odabrati od tog tipa koji unit želite imati. Neke od njih se kategorizira u više kategorija, pa nije skroz striktna igra da možete imati samo 1 unit jednog tipa. Mislim da je u tome čak i čar ove komponente taktiziranja u igri.
U svakom slučaju strategija se čini kaotičnom, vrlo brzom (pomalo nalikuje na starcraft zerg fight style), no baš zbog toga je zabavna. Matchevi traju relativno kratko, te samim time možemo reći da je svaki match “bite sized” pa čak i kada gubite – nije frustrirajuće kao u npr. LOL ili DOTA2 jer se patite 30 minuta dok protivnici konačno ne dođu do vaše baze iako je stvar bila gotova u prvih 7 minuta.
Društveni aspekt i multiplayer
Kao što je već spomenuto ranije, igra ima 1v1 i 2v2 mod igranja. Sav i kompletan fokus igre jest na napredovanju kroz rankove u svakoj sezoni, te je vrlo jasno da je igri krajnji cilj postati nekom vrstom eSporta. Community se trenutno u beti čini vrlo aktivan jer na niti jednu partiju nisam čekao dulje od 3 minute za 2v2, a za 1v1 to nikada nije bilo iznad 1 minute.
Multiplayer je naravno srce ove igre, iako postoji i mod “vs AI”. Taj mod je naime namjenjen isprobavanju novih deck kombinacija kako ne bi baš upropaštavali zabavu drugim igračima dok isprobavate razne kombinacije vašeg decka.
Pošto igra nema chat, otežano je strateziranje, no zato je toksicnost svedena na apsolutni minimum i to mi se zaista sviđa jer otvara vrata i mlađim igračima kojima roditelji ne dozvoljavaju igrati igre koje znaju imat toksičan community (a to su većina MOBA).
Sezonski sadržaj i stalna inovacija
Svaka sezona, čini se, donositi će nove jedinice, izazove i nagrade, što igračima daje razlog za redoviti povratak. Ova konstantna inovacija održava igru svježom i uzbudljivom, te potiče igrače da prilagođavaju svoje strategije novim elementima koji se uvedu.
Trenutno igra ima samo jednu mapu koja liči nečemu na što smo navikli, no malkice je drugačija kako bi stvar bila zanimljivija i “brža”, te definitivno i teža kako se okršaj dovodi do svog vrhunca.
UI Elementi
Unatoč svojoj složenosti, Battle Aces uspijeva biti pristupačan novim igračima zahvaljujući jednostavnosti pristupa samoj igri kroz vrlo intuitivan i krajnje simplificiran UX. Cijela poanta je, kako bi to i trebalo biti u svijetu RTS-a, da sve najbitnije keybindingse imate na tipkovnici na svega 5-6 tipki. Sam tutorial je krajnje jednostavan i brz. Ukoliko ste ljubitelj RTSova tutorial će vam se čak i sviditi jer traje svega 5 minuta i nema napornih “klikni ovdje” akcija (odnosno moze ih se tolerirati zbog svoje fast paced prirode). Oni novi žanru vrlo brzo i lako će pohvatati mehanike i osnove.
Zaključak
Battle Aces predstavlja značajan napredak u RTS žanru, uspješno kombinirajući duboku strategijsku igru s pristupačnošću i impresivnom grafikom. Njegova sposobnost da privuče širok spektar igrača, od iskusnih stratega do onih koji tek ulaze u svijet video igara, čini ga izuzetnim dodatkom bilo kojoj igračkoj kolekciji. Igra je definitivno preporučljiva za svakog iskusnog, a i onog manjeg iskusnog, ljubitelja RTS žanra sa duhom MOBA. Definitivno ćete htjeti bar nekoliko puta kliknuti na “2v2” ili “1v1” matchmaking gumb više nego što ste to inicijalno planirali.
Razvojni studio Uncapped Games omočio nam je pristup beta testiranju. U trenutku pisanja ovog osvrta nije poznat datum izlaska pune verzije igre.