Assetto Corsa EVO nalazi se u Early Accessu kao nastavak koji gradi na temelju originala uz, novi, vlastiti engine. Potpuna podrška za VR i triple-screen prikaz te laserski skenirane staze i jasan plan širenja sadržaja do verzije 1.0 čine ovu novu inačicu AC-a veoma zanimljivom. Čini se da su se u ovoj inačici dodatno odlučili posvetiti uvjerljivijem modelu vožnje, stabilnije performanse i robusniji online okvir, uz redovite nadogradnje koje donose nove automobile, staze i funkcionalnosti.

Ono što je očito od samog početka je definitivno bolji, uvjerljiviji, osjetljiviji i “puniji” odnosno “detaljniji” force feedback. U središtu dizajna nalazi se fizika guma i ovjesa. Automobil komunicira stanje prianjanja kroz volan i pokrete šasije na način koji je čitljiv i pri malim korekcijama upravljača i pedala. Prijenos mase, prelazak s kočenja na ubrzanje i rad diferencijala daju logične signale: kada pretjeraš s kočnicom na ulazu, prednja osovina „pliva“; kada prerano otvoriš gas, stražnja os karikirano ne bježi nego postupno gubi prianjanje. Takva konzistentnost smanjuje potrebu za ekstremnim „tweakovima“ i omogućuje vozaču da se fokusira na vožnju, a ne na lov za „tajnim“ postavkama.

Force feedback osmišljen je tako da radi kvalitetno već na zadanim profilima. Na volanima srednjeg ranga dobivaš donekle zadovoljavajuć „road feel“, promjenu opterećenja pri kočenju i signal kada guma počne kliziti preko neravnina. Na snažnijim postavkama i direct-drive sustavima detaljnost raste, no osnovna logika ostaje ista: signal je čitljiv i bez dodatnih filtera.
VR podrška zauzima važno mjesto. Rješenje cilja stabilan frame time i dobru jasnoću udaljenih objekata, što je presudno za brze zavoje i kočionice na stazama poput Spa-a ili Red Bull Ringa. Noćni uvjeti i gusta prometna scena zahtijevniji su, ali engine je podešen da pametnije rasporedi opterećenje između CPU-a i GPU-a te racionalnije troši VRAM. Tko cilja na visoke osvježavajuće frekvencije u VR-u, i dalje će htjeti snažniji GPU i pažljivo odabrane postavke.

Online modul je u prvoj javnoj iteraciji s fokusom na stabilnost i čistu signalizaciju događaja u utrci. Javni serveri, osnovni matchmaking i kontrola sesija postavljeni su tako da se može jednostavno organizirati online session. Tako ćete vrlo jednostavno moći upaliti session i igrati sa prijateljima. Nešto što sim-racing igrama očajno fali. Također je bitno naglasiti da je pažnja posvećena predvidivom ponašanju mreže, korektnoj sinkronizaciji i jasnim kaznenim mehanikama, umjesto na gomilanju izbornika.
Sadržaj je od početka koncentriran oko nekoliko prepoznatljivih staza i raznolikog voznog parka. Lasersko skeniranje i dosljedna primjena istog render modela daju stazama jasan karakter: neravnine i nagibi nisu tek vizualni ukras nego stvarni faktor. Vozila pokrivaju raspon od modernih GT-ova do klasika i egzotike. Bitno je da se „jezik“ fizike ne mijenja nasumično po klasi; jednom naučeno upravljanje prenosi se s jednog automobila na drugi, pa napredak vozača ostaje vidljiv bez obzira na izbor. Naravno, uz bitne promjene – ovisno o klasi automobila.

Audio sustav podržava vožnju informacijom, a ne samo atmosferom. Paljenje motora po modelu vozila, odziv usisa i ispuha u skladu s opterećenjem, kao i korelacija „backfirea“ s promjenama gasa i okretaja pomažu pri čitanju stanja gume i diferencijala. Zvučna slika pri prelasku preko rubnjaka i neravnina također je sinkronizirana s FFB-om, pa se kroz zvuk i volan dobiva isti „slikovni“ prikaz situacije.
Performanse i dalje ovise o hardveru i odabranim postavkama. VR traži snažnije konfiguracije, a online će s vremenom trebati povećavati kapacitete i alate za administraciju. No temelj je postavljen: konzistentan model vožnje, detaljan FFB, staze s preciznim detaljima i razvojni ritam usmjeren na stabilizaciju core dijela igre.

Zaključno, pitanje „vrijedi li igrati već sada“? Odgovor je jasan. Assetto Corsa EVO već danas nudi dobru platformu za vožnju i uživanje u trkaćem natjecanju, a stvari mogu postati samo bolje. Ukoliko niste pretjerano zahtjevni po pitanju raznolikosti trkaćih staza ili ne trebate veliku raznovrsnost voznog parka, već želite uživati u dobrim detaljima i dobroj fizici… AC:Evo je dobar kandidat uz kojeg možete kvalitetno kratiti vrijeme uživajući na stazama trkaćeg svijeta.
Trenutno jedine zamjerke su povremena nestabilnost FPS-a, te manjak mogućnosti promjene UI elemenata. No ukoliko zanemarimo te detalje, igra je zaista zabavna. Uz detaljni FFB i podignutu razinu grafike, AC: Evo zaista bi mogao postati next big sim-racing hit.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač 505 Games
