

Nizozemski developeri Square Glade Games odlučili su izmiješati divlji zapad, zombi apokalipsu i survival stil u jednom, a rezultat toga je Above Snakes.
Grad Corpse Creek, kasno predvečerje. Odjednom, zeleni meteor uz bljesak i snažan potres udara u zemlju. Kad se prašina slegla, većina stanovnika je bila mrtva. Ili se barem tako mislilo. Horde zombija napadaju gradić, ubijajući sve što im se nađe na putu.
Vi preuzimate ulogu djevojke Aiyane, koja se budi u jednoj kolibi malo izvan grada. Aiyanina majka je posljednji put viđena u Corpse Creeku netom prije udara meteora, te ju vi želite ići pronaći. Izlazite van iz kolibe i susrećete Jo Ann, koja objašnjava osnovne kontrole i radnje.
Vaš cilj je sakupljati namirnice, građevne materijale, izrađivati oruđe i oružje, pecati, rušiti drveće, graditi nastambe i izrađivati zaštitnu odjeću koja će vam pomoći da preživite u ovom post-apokaliptičnom svijetu.
Upoznati ćete mnoštvo preživjelih koji će vas slati na razne misije, od klasičnog sakupljanja materijala, do traženja drugih kampova, slanja pošiljki i spašavanja nekoga iz njihove obitelji.
Igra je koncipirana kao sandbox, ali istraživanje okoliša se vrši na način da sami birate gdje i koju vrstu površine želite postaviti – takozvani World piece – kvadratični dio površine koji dodajete na postojeći, kao u nekom tabletop dungeon crawleru.
Svaka vaša radnja puni “world piece bar”, koji kad se napuni možete dodati još jedan blok na svoj grid. Znači već i branjem borovnica, razbijanjem kamenja ili cijepanjem drveća možete otključati mjesto za nove blokove.
Imate određenu slobodu i možete biti poprilično kreativni kod izrade svojih gridova, ali važno je napomenuti da ne možete baš svaki blok staviti gdje vi želite, on mora biti prikladno povezan sa ostatkom grida, npr. ne možete staviti livadu usred šume, prerija mora biti pokraj drugog bloka sa istim tipom površine, jezero mora imati točno određenu obalu, što ima smisla.
Na radnom stolu ćete izrađivati zidove za svoje nastambe i razne druge esencijalne radne stolove, na kartografskom stolu ćete otključavati nove vrste teritorija, na stalku za sušenje kože ćete izrađivati odjeću i obuću itd.
Svaki teritorij ima drukčiju vegetaciju, životinje, a često i lokacije ključne za napredak kroz igru. Ništa nećete baciti (iako, možete prodati) jer sve ima svoju iskoristivost. Biljke možete kuhati same, ili kombinirati sa mesom divljači da bi pripremili ukusna jela – na početku ćete puno isprobavati kombinacije, ali svaki recept koji otkrijete se sprema u vašu kuharicu pa vam je brzo dostupan. Kosti koje sakupite kada ubijate kosture možete iskoristiti za izradu sjekira i ostalog alata, zubi od zombija se mogu iskoristiti za izradu ogrlica itd.
Izmjene dan/noć se vrše poprilično brzo i Aiyana će vam napomenuti kada je gladna, žedna i umorna pa je dobro nositi ponešto namirnica sa sobom, pogotovo ako planirate otići dalje od vaše kuće. Preporučio bih i da izradite malu bazu svaki puta kada otkrivate neki novi teritorij – kućica sa krevetom, radnim stolom i malom škrinjom će biti dovoljna (sjetite se samo Minecrafta). Postoji opcija Fast travel na prethodno otkrivene ključne lokacije, ali morate imati konja i mrkvu 🙂
Što se tiče borbe, poprilično je jednostavno. Neprijatelji samo hodaju uokolo i neće se previše obazirati na vas i vaše baze i građevine, pa igra ne daje Base defense osjećaj. Uz to, neprijatelji su poprilično spori i lako ih je izbjeći pa se sve više-manje svodi na par zamaha sjekirom, ili pokoji pogodak strijelom ili puškom iz daljine.
Kontrole su jednostavne i responzivne, glazba je lagana i smirena, ali nedostaje pojačanje tempa ili battle music da bi znali kada ste zapravo napadnuti. Kameri nedostaje opcija zoom-a, a rotirati ju ne možete kako želite nego svaki pokret gumba okreće kameru za 90 stupnjeva. Često mi se dogodilo da sam htio vidjeti tko me to napada iza drveta ili kuće i onda sam počeo automatski nekontrolirano rotirati kameru i poginuo.
Na kraju, moram spomenuti da igra ima zanimljivu ideju, ali realizacija je osrednja. Većina blokova je prazna, osim pokoje biljke ili kamena koje će vam s vremenom dosaditi sakupljati. Misije koje vam NPC-jevi daju su jednostavne i brzo se završavaju jer nema vremenskog ograničenja, a glavna priča u kojoj Aiyana traži svoju majku zapravo i ne djeluje kao glavna priča. Jednostavno nema ono nešto što bi vas natjeralo da ju požurite pronaći. Borbe su jednostavne i ne pružaju neki izazov, a nema ni multiplayera, već i couch co-op bi bio dobrodošao.





Igra je trenutno snižena na 5.99€ i ako nemate što igrati dok čekate neki drugi veliki release, zaokupit će vas na neko vrijeme.
Primjerak igre za potrebe osvrta ustupio izdavač REDDEER.GAMES

I’m all about travelling and Nintendo, not necessarily in that order.