Svijet videoigara poznaje brojne naslove koji su doživjeli katastrofalan start – bilo zbog tehničkih problema, praznog sadržaja ili loših odluka dizajna. Ipak, nije sve izgubljeno kad je početak loš. Neke igre uspjele su se u potpunosti transformirati zahvaljujući trudu razvojnih timova, slušajući zajednicu i ulažući vrijeme u popravke. U nastavku donosimo pregled igara koje su spašene nakon neuspješnog lansiranja.
No Man’s Sky
Godina izlaska: 2016.
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch
Kad je No Man’s Sky izašao, igrači su ostali razočarani. Mnoge najavljene značajke poput multiplayera, raznolikosti planeta i napredne interakcije nisu bile prisutne, a tehnički problemi dodatno su pokvarili dojam. Međutim, Hello Games nije odustao. Kroz godine su objavljivali besplatne nadogradnje (Next, Beyond, Origins, Echoes), koje su potpuno promijenile igru. Danas je No Man’s Sky jedno od najboljih svemirskih iskustava u industriji.
🔗 https://www.nomanssky.com
Cyberpunk 2077
Godina izlaska: 2020.
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S
Jedna od najiščekivanijih igara ikad doživjela je povijesno loš izlazak – pogotovo na konzolama prethodne generacije. Igra je bila prepuna bugova, tehnički neoptimizirana, a mnoge mehanike su bile nedovršene. CD Projekt RED je ipak uložio ozbiljan trud u poboljšanja. Ažuriranje 2.0 i ekspanzija Phantom Liberty uveli su redizajniran sustav borbe, vožnje i napredovanja. Danas Cyberpunk 2077 uživa znatno pozitivniju reputaciju nego na dan izlaska.
🔗 https://www.cyberpunk.net
Fallout 76
Godina izlaska: 2018.
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One
Fallout 76 je u početku dočekan s velikom dozom skepticizma – bez klasičnih NPC likova, s brojnim bugovima i oskudnim sadržajem. Igra je djelovala kao prazna ljuska popularnog serijala. Bethesda je, međutim, kroz godine ispravila mnoge greške. Ažuriranje Wastelanders donijelo je klasične NPC likove, zadatke i dijaloge. Danas igra ima stabilnu zajednicu i redovito dobiva novi sadržaj.
🔗 https://fallout.bethesda.net/en/games/fallout-76
Batman: Arkham Knight (PC verzija)
Godina izlaska: 2015.
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One
Iako su konzolaške verzije bile dobro prihvaćene, PC verzija Arkham Knighta bila je gotovo neigriva na izlasku – zaključana na 30 FPS-a, puna bugova i loše optimizirana. Warner Bros. povukao je igru iz prodaje kako bi je popravili. Nakon nekoliko mjeseci i velikih zakrpa, igra je vraćena na Steam u znatno boljem stanju. Danas je PC verzija potpuno igriva i dostojna završnice Arkham trilogije.
🔗 https://store.steampowered.com/app/208650/Batman_Arkham_Knight/
Battlefield 4
Godina izlaska: 2013.
Platforme: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
Na izlasku, Battlefield 4 je bio gotovo uništen serverima koji nisu funkcionirali i bugovima koji su izbacivali igrače iz igara. DICE je nakon burnog početka proveo mjesece popravljajući igru kroz zakrpe i stabilizaciju mrežnog koda. Nakon godinu dana, igra je bila tehnički ispeglana i postala jedno od najboljih multiplayer FPS iskustava svoje generacije.
🔗 https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-4
Star Wars Battlefront II
Godina izlaska: 2017.
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One
Nakon izlaska, Battlefront II je izazvao buru zbog loot box sustava koji je praktički zaključavao heroje iza mikrotransakcija. Zajednica je reagirala bijesno, a EA je pod pritiskom uklonio sustav mikrotransakcija, promijenio napredovanje i dodao nove mape i sadržaj. Danas igra ima sasvim drugačiji status u zajednici, s pozitivnijim ocjenama i stabilnom bazom igrača.
🔗 https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2
Kao što se vidi iz ovih primjera, loš početak ne mora značiti kraj jedne igre. Uz posvećenost i komunikaciju s igračima, razvojni timovi mogu preokrenuti situaciju i spasiti ono što se u početku činilo izgubljenim. A kad im to uspije, rezultat može biti ne samo dobra igra, nego i trajna lekcija cijeloj industriji.

Maskota Virus.hr portala
